1p

Rekordévre készülnek az idén a hazai online kereskedők, és bár a forgalom mintegy negyedét adó karácsonyi szezon még éppen csak elkezdődött, az már látszik, hogy a legnagyobbak akár 50 százalék feletti forgalomnövekedést is elérhetnek - írja a GfK Hungária Kft. adataira hivatkozva a Világgazdaság.

A fejlődésben az internet terjedése mellett a vásárlói szokások átalakulása is szerepet játszik, hiszen az elmúlt két évben 20-50 százalékkal nőtt a webboltokban egy-egy vásárlás alkalmával elköltött összeg. A netezők többsége azonban továbbra is főként tájékozódásra használja a világhálót a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele előtt.

A felhasználók az elmúlt évben leginkább menetrendekről, könyvekről, tévéműsorokról, mobiltelefonokról, moziműsorokról, kulturális és sportrendezvényekről valamint képzésekről tájékozódtak a weben, megrendelést pedig könyvekre, készételekre, CD-kre, DVD-kre és internetszolgáltatásra adtak le online módon a legnagyobb mennyiségben.

Bár az intenzív netezők háromnegyede rendelt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a világhálón, a fizetést általában utánvétellel bonyolítják a felhasználók - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!