A fejlődésben az internet terjedése mellett a vásárlói szokások átalakulása is szerepet játszik, hiszen az elmúlt két évben 20-50 százalékkal nőtt a webboltokban egy-egy vásárlás alkalmával elköltött összeg. A netezők többsége azonban továbbra is főként tájékozódásra használja a világhálót a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele előtt.
A felhasználók az elmúlt évben leginkább menetrendekről, könyvekről, tévéműsorokról, mobiltelefonokról, moziműsorokról, kulturális és sportrendezvényekről valamint képzésekről tájékozódtak a weben, megrendelést pedig könyvekre, készételekre, CD-kre, DVD-kre és internetszolgáltatásra adtak le online módon a legnagyobb mennyiségben.
Bár az intenzív netezők háromnegyede rendelt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a világhálón, a fizetést általában utánvétellel bonyolítják a felhasználók - számol be a Világgazdaság.
Rekordra számítanak a hazai online kereskedők
Rekordévre készülnek az idén a hazai online kereskedők, és bár a forgalom mintegy negyedét adó karácsonyi szezon még éppen csak elkezdődött, az már látszik, hogy a legnagyobbak akár 50 százalék feletti forgalomnövekedést is elérhetnek - írja a GfK Hungária Kft. adataira hivatkozva a Világgazdaság.