A közelmúltban elkészült fejlesztéseknek köszönhetően még gyorsabb lett a brit szigeteket és a kontinenst összekötő vasútvonal. A Eurostar hétfői tesztjén a korábbiaknál gyorsabban, 2 óra 15 perc alatt teljesítette a távot. Ez 20 perccel kevesebb, mint a korábbi menetidő, számolt be az AFP hírügynökség.
A Párizst és Londont összekötő vasútvonalon utazók novembertől élvezhetik a rövidebb menetidőt. A gyorsabb közlekedés annak köszönhető, hogy a brit oldalon komoly fejlesztéseket hajtottak végre a vasúti pályán. A most átadott beruházások értéke 5,8 milliárd fontba (8,6 milliárd euróba) került, igaz ez a sínek és a technikai berendezések mellett magába foglalja egy új londoni terminál, a St. Pancras építését is. A beszámolók szerint az év végén a Eurostar járatai már ide fognak befutni, addig a már bevált Waterloo állomást használják.
A hétfői próbát követően Richard Brown, a Eurostar vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a most átadott fejlesztéseknek köszönhetően az Egyesült Királyság végre csatlakozott az európai nagysebességű vasúti klubhoz.
Mint azt a vezető elmondta, a vasút az elmúlt években a fapados légitársaságok miatt ugyan vesztett népszerűségéből, ám az ilyen expresszvonalak időben is felveszik a versenyt a repülőgépekkel, miközben azoknál a környezetet jóval kevésbé károsító közlekedési alternatívát kínálnak. Részben ez utóbbi indokkal magyarázta Richard Brown, hogy a Eurostart az idei évben a korábbiaknál több utas vette igénybe, és a bevételei az első félévben közel 14 százalékkal haladták meg a 2006-os számokat.