Az emelkedő olajárak arra ösztönözték a fogyasztókat, hogy gazdaságosabb, illetve alternatív üzemanyagokkal működő gépkocsikat vásároljanak. Ennek köszönhetően a Toyota rekordmértékben és rekordmagasságokba növelte negyedéves forgalmát és nyereségét is. Eladásai 15,7 százalékkal, 54,7 milliárd dollárra emelkedtek az előző évhez képest, profitja pedig elérte a 4,1 milliárd dollárt. Eddig a GM tartotta a bevételi rekordot 54,5 milliárddal - számol be az Associated Press.
A japán társaság nyilatkozata szerint a most zárult üzleti negyedben 2,16 millió darab autót adott el, ami 3,4 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakban elért 2,09 millióhoz képest. A növekedést leginkább külföldön elért sikerei miatt valósíthatta meg a vállalat, saját hazájában nem teljesített annyira fényesen, mint például Észak-Amerikában vagy Európában.