2013. január 9. 11:55

Európa második legnagyobb autóipari vállalata - a gyártási volument tekintve -, a franca PSA Peugeot Citroen csoport veszteséggel zárta a 2012-es évet, ami leginkább a jelentősen beszűkült európai piacnak köszönhető, hiszen az öreg kontinensen kívüli egyre erőteljesebb a kereslet.

A PSA nemzetközi értékesítése 17 százalékkal csökkent 2012-ben, és a cég saját prognózisa szerint 2013-ban sem jön megváltás és újabb szűkülés következhet.

A PSA jelentése szerint a készjármű-értékesítések 8,8 százalékkal 2,82 millióra csökkentek tavaly, míg a teljes eladások (amibe beletartozik a részben összeszerelt járművek volumene is) 17 százalékkal 2,97 millió darabra esett vissza. A részben összerakott járművek célországa a jelenleg is olajipari embargóval sújtott Irán volt. A cég Európán kívüli értékesítési tervei 2015-re 50 százalékos növekedési célt határoznak meg.

Dél-Európa döglődik

A PSA szerint a legsúlyosabb helyzet Dél-Európában van. A francia piac 13 százalékkal, a spanyol 15, míg az olasz 21 százalékkal zuhant a gazdasági válság miatt. Az autóipari cég aggódik ezen országok gazdasági megszorításai miatt is, ami még inkább visszaveti a vásárlókedvet.

Éljen Kína, dél-amerikai pofon

Az autópiac jelenlegi Mekkájában, Kínában még a PSA is növekedést ért el, méghozzá 9,2 százalékost, míg a piaci részesedése 3,5 százalék az ázsiai országban. A másik feltörekvő autópiacon, Dél-Amerikában viszont kiadós pofonba szaladt bele a francia cég, hiszen 8,3 százalékkal csökkentek az eladásai, holott maga a délvidéki piac 5,6 százalékkal növekedett 2012-ben. A másik pofont az orosz piac adta, amely 10 százalékkal növekedett tavaly, a becslések szerint 5 százalékkal fog idén, mégis 7,4 százalékkal esett vissza a PSA értékesítési volumene északon.

mfor.hu