Brown a Marks and Spencer nagy brit kiskereskedelmi vállalkozás bejelentésének másnapján vázolta a Daily Mail című lapban az esetleges jövőbeni "kemény" intézkedéseket. A kereskedelmi cég tudatta, hogy beszünteti a műanyag bevásárlószatyrok ingyenes osztogatását és pénzt fog kérni értük, ezzel kívánva elérni, hogy kevesebb legyen a fölösleges hulladék.
A környezetvédők a természet egyik fő ellenségét látják ezekben a szatyrokban, mivel lebomlási idejüket ezer évre becsülik. A Marks and Spencer május 6-tól boltjaiban öt pennyért (mintegy 17 forintért) ad csak műanyagszatyrot a vásárlóknak. Már sikeresen tesztelte a módszert Észak-Írországban és Délnyugat-Angliában, ahol 70 százalékkal csökkent a műanyagzacskók felhasználása.
A vállalat vezetése azt reméli, hogy az intézkedéssel évente 280 millió műanyagszatyrot spórolhat meg és a szatyrokból származó bevételt egy környezetvédelmi segélyszervezetnek adományozhatja. Brown példamutatónak nevezte a vállalat elképzelését és megjegyezte, hogy szélesebb körben alkalmazva a környezetvédelmi szervezetek ellátása pénzügyi eszközökkel is biztosított lenne. A teljes nagy-britanniai "szatyorkibocsátást" évi 13 milliárd darabra becsülik.