A Budapest Airport vezetése kiemelt feladatának tekinti a repülőtér színvonalának emelését, hogy az utasok jobb szolgáltatásokat kapjanak pénzükért. A javasolt változásokat megelőzően ezért a Budapest Airport többször egyeztetett a taxi szolgáltatást nyújtó társaságokkal, a rendőrséggel illetve határőrséggel, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával.
"A legtöbb panasz a taxi-szolgáltatások színvonala miatt érkezik hozzánk. Az egész ország tudja, hogy a szolgáltatás elfogadhatatlan. Nem ez a megfelelő fogadtatás a Magyarországra látogatóknak, ezért lépnünk kellett az ügyben" - mondta a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény szerint Chris Woodruff, a Budapest Airport vezérigazgatója.
"A bevezetendő új rendszer megfelelő áron nyújt minőségi és átlátható szolgáltatást a repteret igénybe vevő utasok milliói számára. Ferihegy az első és az utolsó benyomás Magyarországról, és ezek a változások hozzá fognak járulni ahhoz, hogy ez a lehető legkellemesebb legyen."
A pályázat
A pályázaton bármelyik személyszállítást végző társaság elindulhat, de a részvételhez számos feltételnek kell megfelelni: érvényes engedélyekkel és egy bizonyos minimális flotta-mérettel kell rendelkezni; hozzá kell járulni ahhoz, hogy biztonsági ellenőrzés alá vessék mind a vállalatot, mind pedig annak alkalmazottait.
A tendert várhatóan áprilisban írja ki a cég, győztest júniusban hirdetnek. A hatályos jogszabályoknak megfelelő új rendszer várhatóan júliustól lép életbe, és három évig marad érvényben.
A Budapest Airport ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket hajt végre a terminálok előtt: kulturált taxi-parkolóhelyet alakít ki, és a gépkocsivezetők részére jobb szociális infrastrukturális feltételeket teremt.