1p

Az energiaitalok kiskereskedelmi forgalma értékben 31, mennyiségben 42 százalékkal bővült egy év alatt, ez alapján kijelenthető, hogy az energiaital a válságnak ellenálló kategóriák közé tartozik. Éves forgalma immár meghaladta a tízmilliárd forintot a Nielsen legfrissebb adatai alapján.

A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak jelentősen csökkentek: A tavalyelőtt februári literenként 610 forint után múlt év második hónapjában 596, idén pedig 509 forintot mért a Nielsen.

Az ízeknél a tutti-frutti vezet, ugyanakkor növekszik a vegyes gyümölcs is.

A light részaránya némileg emelkedett, de még mindig 10 százalék alatt marad.

Az aktuális trendek közé tartozik, hogy megjelentek a nagyobb kiszerelések is a kínálatban.

Az értékesítési csatornákat tekintve szembetűnik: amíg a kiskereskedelem piaci részesedése nagy arányban nőtt, addig a vendéglátásé csökkent. Összességében persze mind a vendéglátásban, mind a benzinkúti shopokban több energiaitalt adtak el, mint egy évvel korábban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!