2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Reggel fél öt és hat óra között ritkítaná a kisföldalatti járatait a Budapesti Közlekedési Zrt. - hangzott el a társaság pénteki sajtótájékoztatóján Budapesten.

Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese elmondta: a 4 óra 30 perces üzemkezdet és 5 óra között mindössze 100-120 utas utazik a földalatti járművein, amelyek reggel 6 óráig 3,5 percenként közlekednek. A BKV szerint ebben az időszakban fele ennyi jármű is képes lenne elszállítani az utasokat.

A kisföldalattit, más néven az 1-es metrót naponta 100-120 ezer utas veszi igénybe, ez évente körülbelül 30-35 millió utast jelent - ismertette a számadatokat Sziva György, a kisföldalatti szolgálatvezetője. Csúcsidőben a földalatti 100 másodpercenként indul, a késő esti órákban 7 perc a járatok követési ideje. Egy szerelvény egyidejűleg körülbelül 200 utast tud szállítani.

Regőczi Miklós elmondta: augusztus óta a földalatti mind a 22 kijáratát a teljes üzemidőben biztonsági őrökkel zárták le, így a szerelvényekre csak fizető utasok juthatnak fel. A szigorított ellenőrzés a BKV-nak havonta 30-40 millió forintos pluszbevételt jelentett, amely az őrzés költségeinek levonása után néhány millió forintos bevételnövekedést eredményezett.

A szigorított ellenőrzést a társaság januártól is fenn akarja tartani, de nem a teljes üzemidőben, és csak a legforgalmasabb állomásokon; ilyen például a Deák tér, az Oktogon és a Mexikói út.

A BKV az Andrássy út arculatához kapcsolódóan egyfajta "luxusmetró" imidzset alakítana ki a földalatti állomásain, elsősorban az utasok korszerűbb és részletesebb tájékoztatásával. Regőczi Miklós hozzátette: néhány éven belül szükségessé válik a 70-es években beszerzett, mára elöregedett járműpark cseréje is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!