Márciusban 14 vasúti mellékvonalat szüntetett meg a MÁV, azóta Volán-buszok szállítják a vonat nélkül maradt települések lakóit. A MÁV-nak a szárnyvonalak idei leállításából tízmilliárd forint megtakarítást kellene elérnie, ám a Népszabadság értesülései szerint kétmilliárdnak is örülni kell majd.
A hátrahagyott veszteség egy része mindenesetre átvándorolt a Volán-társaságokhoz, amelyek immár a vonatok helyére lépő saját buszjárataik számát is ritkítják. A buszokon ugyanis kevés az utas, fenntartásuk ezért veszteséget okoz a Volán-cégeknek.
Az biztos, hogy a Volán-társaságoknak újabb vonalakon kell majd teljesen kiváltaniuk a vonatközlekedést, hiszen további tervek készülnek az újabb szárnyvonal-leállításokra. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egy tanulmánya a Volán- és falubuszok összehangolásának módját és jogszabályi feltételeit vizsgálja, egy másik pedig 32 veszteséges vasútvonal jövőjét elemzi, olvasható a Népszabadságban.