A válság következtében erős árverseny alakult ki az outdoor piacon belül az egyes szereplők közt, de a különböző médiumok között is komoly harc folyik a hirdetési pénzekért. Mivel kevesebben és kevesebbet költöttek tavaly outdoor reklámokra, kevesebb óriásplakát, citylight poszter termeli ki azt a pénzt, amiből a költségeit fedezni lehet, és amiért érdemes még fenntartani. Emiatt a hirdetési felületek száma az év végére körülbelül 5-10 százalékkal, 50 ezer körülire csökkent, ezek nagy részét továbbra is az óriásplakátok teszik ki.
Az országgyűlési választások így különösen kapóra jönnek az outdoor piac szereplőinek. „A közterületen nagyon gyenge időszaknak számít január–március, az idén ennek a periódusnak a bevételi adatait kozmetikázhatják a párthirdetések. Tudni kell azonban, hogy a nagy megrendelők jelentős szezonális és mennyiségi kedvezményt is kapnak ilyenkor, és eddig úgy érezzük, hogy a pártok tartják magukat a visszafogott kampányhoz” – mondta el a Világgazdaságnak Török Ferenc, a Magyar Közterületi Reklámszövetség szóvivője.