A Federal Aviation Administration (FAA) elrendelte, hogy három héten belül meg kell vizsgálni az összes 737-600 modell szárnyának azt a részét, amely a le- és felszálláskor abban segít, hogy alacsonyabb sebességnél megemeljék a gépet - értesült a Reuters hírügynökség.
A vizsgálat több mint 780 darab repülőgépet érint az Egyesült Államokban, és további 1500 járatot azon kívül. A külföldi légi ipari biztonsági hatóságok rendszerint követik az FAA ajánlásait.
"Az érintett légitársaságok azon vannak, hogy elvégezzék a vizsgálatokat" - közölte a Boeing szóvivője.
Az FAA - együttműködve a Boeinggel - azt szeretné elérni, hogy a légitársaságok biztosítsák, ne essen ki az anyacsavar a szárny mozgását szabályozó rendszerben, mert ezzel kárt csinálhat a közelében elhelyezkedő üzemanyagtartályban.
A Boeing közölte, hogy 2005-ben levélben figyelmeztették a légitársaságokat, miután négy esetről kaptak jelentést, amely szerint elvesztek ezek a csavarok. Egyszer pedig a csavar ki is lyukasztotta az üzemanyagtartályt, bár ekkor nem keletkezett tűz. A figyelmeztetést megismételték 2006-ban és a múlt hónapban is - közölte a Boeing.