1p

40 százalékkal növeli termelését a japán Toyota autógyártó 2008-ig annak érdekében, hogy megelőzhesse a piacvezető amerikai General Motorst (GM), illetve, hogy növelhesse a Forddal szembeni előnyét.

Japán lapértesülések szerint a Toyota Észak-Amerikában - a világ legnagyobb autópiacán - 20 százalékkal, 1,84 millió darabra növeli előállítását. A cég ennek érdekében új üzemeket is létrehoz a régióban, ahogy Ázsiában is, ahol (Japánt és Kínát nem számítva) egymillió darab fölé kívánja tornászni eladásait. Kínában egyébként 600 ezer autót kíván értékesíteni a társaság.

Jelenleg a legnagyobb amerikai és japán gyártók esetében ellentétes trendek figyelhetők meg; előbbiek gyorsan veszítenek piaci részesedésükből, s emiatt gyárakat zárnak be vagy adnak el, munkások tízezreit bocsátják el és csökkentik termelésüket, utóbbiak viszont folyamatosan terjeszkednek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!