Ivan Hodac emlékeztetett arra, hogy az utóbbi években Szlovákia vonzotta a legjelentősebb autóipari beruházásokat, ám ott a kapacitásokat nemigen lehet tovább növelni, már a gazdaság 30 százalékát teszi ki az ágazat.
A szakember úgy látja, hogy Románia fő versenytársa Oroszország és Ukrajna lehet, ezért a román kormánynak igyekeznie kell, hogy olyan körülményeket biztosítson, illetve olyan, elsősorban infrastrukturális beruházásokat valósítsanak meg, amelyek kedvezők a külföldi vállalatok számára. Hodac szerint a külföldi vállalatok "nem feltétlenül az olcsó munkaerő miatt fektetnek be Romániában, ennél fontosabb a fejlett infrastruktúra".
Romániában jelenleg a Renault érdekeltségi körébe tartozó Dacia és a Daewoo Automobile Romania - a volt román-dél-koreai vegyes vállalat - gyárt személygépkocsikat, és több autóipari beszállító is megtelepedett az országban.
A Daewoo tavaly 24 ezer kocsit, 140 ezer motort és 193 ezer sebességváltót gyártott. A kapacitása évi kétszázezer autó és háromszázezer autómotor. A Dacia tavaly kétszáz autót gyártott, jövőre 350 ezer a terve.
Szlovákiában a jelentős beruházásoknak köszönhetően 2012-ben már 840 700 autót gyártanak, ezzel az ország az egy lakosra jutó autógyártásban világelső lesz.