2p

Romániában komoly autóipari beruházások valósulhatnak meg a következő két-három évben, de ha az ország nem használja ki a lehetőségeket, akkor a nemzetközi vállalatok keletebbre mennek - mondta az európai autógyártók szövetségének (ACEA) főtitkára.

Ivan Hodac emlékeztetett arra, hogy az utóbbi években Szlovákia vonzotta a legjelentősebb autóipari beruházásokat, ám ott a kapacitásokat nemigen lehet tovább növelni, már a gazdaság 30 százalékát teszi ki az ágazat.

A szakember úgy látja, hogy Románia fő versenytársa Oroszország és Ukrajna lehet, ezért a román kormánynak igyekeznie kell, hogy olyan körülményeket biztosítson, illetve olyan, elsősorban infrastrukturális beruházásokat valósítsanak meg, amelyek kedvezők a külföldi vállalatok számára. Hodac szerint a külföldi vállalatok "nem feltétlenül az olcsó munkaerő miatt fektetnek be Romániában, ennél fontosabb a fejlett infrastruktúra".

Romániában jelenleg a Renault érdekeltségi körébe tartozó Dacia és a Daewoo Automobile Romania - a volt román-dél-koreai vegyes vállalat - gyárt személygépkocsikat, és több autóipari beszállító is megtelepedett az országban.

A Daewoo tavaly 24 ezer kocsit, 140 ezer motort és 193 ezer sebességváltót gyártott. A kapacitása évi kétszázezer autó és háromszázezer autómotor. A Dacia tavaly kétszáz autót gyártott, jövőre 350 ezer a terve.

Szlovákiában a jelentős beruházásoknak köszönhetően 2012-ben már 840 700 autót gyártanak, ezzel az ország az egy lakosra jutó autógyártásban világelső lesz.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!