2p

Egymilliós követelés is fennmaradhat azoknál a lízingelt autóknál, amelyeket a lízingcégek visszavesznek az üzemben tartótól, mert nem fizeti a kocsi részleteit, számol be a Napi Gazdaság.

A lízingcégek számára messze nem jó üzlet a részletre vásárolt autók visszavétele, ugyanis a nem fizetőktől visszakerülő autók állapota jellemzően kritikán aluli. Kalmár Zsolt, a Raiffeisen Lízing portfóliókezelési igazgatója szerint a bajba kerülő ügyfelek először csak a biztosításokat nem fizetik, majd elmulasztják a kötelező szervizeket, végül lemondanak az autó rendszeres karbantartásáról is.

Ennél is tovább megy Pintye János, az MKB-Euroleasing marketingvezetője. Szerinte ugyanis az, hogy a gépkocsit általában a nehéz anyagi körülmények között élő vagy eleve rosszhiszemű adósoktól veszik vissza, sok esetben azzal jár, hogy a foglaláskor már csak lecsupaszított gépjárművet szállítanak vissza a telepre.

Sláger a légzsákok kiszerelése, de megdöbbentő, hogy kerülnek vissza csupasz vázak is. Mivel sérülésmentes jármű a gyakorlatban ritkán kerül vissza, így a fedezeti arány a visszavett kocsiknál csak a követelés 40-45 százalékát fedezi.

A visszavett autók értékesítését - a szánalmas állapoton túl - számos további akadály nehezíti. Ezek közé tartozik, hogy foglalás alatt áll a kocsi, lejárt a műszakija vagy éppenséggel már kivonták a forgalomból - figyelmeztetett Pintye János. A társaságok szerint az eladhatóvá válástól számítva az átlagos értékesítési idő 25 és 90 nap között mozog, így a lízingcégek szívesebben alkalmazzák a részletek átütemezését, vagy megpróbálnak új konstrukciót kidolgozni az ügyféllel, írja a Napi Gazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!