Több vezetői szinten már jóváhagyták a Citibank rebrandingjét, a végleges döntést azonban az igazgatótanácsnak kell meghoznia, számolt be a New York Times. A projektben résztvevőktől a lap úgy értesült, hogy 14 hónapos előkészítés után a héten kerül az igazgatóság elé a Citigroup új neve és arculata.
A kiszivárgott információk szerint a legfontosabb változás a bank nevének lerövidítése lesz. Amennyiben a menedzsment jóváhagyja, a társaságot a jövőben csak "Citi"-nek fogják hívni. A tervek szerint az egyes célcsoportoknak megfelelően ennek írására ugyanakkor más és más színeket használnak majd. A vállalati ügyfelek számára fekete, míg a magánszemélyek számára kék színű Citi felirat köszön majd vissza, míg a vagyonkezelési üzletág jelölésére a piros színt vezetnék be.
A tervek között szerepel az is, hogy a logóból elhagyják a piros esernyő sziluettjét. Ez utóbbival egyébként egy 137 éves múltra visszatekintő jelképről mond le a társaság, amelyet a Citibank és a Travelers biztosító 1998-as összeolvadásakor utóbbi cég vitt a Citigroup néven létrejövő pénzügyi óriásba. A biztosító esetében az állandó védelmet jelképező ernyő ugyanakkor a piackutatások szerint a banki ügyfelek számára nem bír jelentéstartalommal, így könnyen lehet, hogy a jövőben kikerül a vállalati arculati elemek sorából.
A Citigroup globális rebrandingje a hazai részleget sem hagyná érintetlenül. Amennyiben a váltásra még idén sor kerülne, ez lenne egy éven belül a második pénzintézet, amely felhagy korábbi arculatával. A napokban kezdte meg az OTP csoport a teljes váltás, amely a regionális szinten is jelen lévő társaság számára három teljes évet fog igénybe venni.