2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Renault a közeljövőben valamennyi dolgozója számára rövidített munkaidőt tervez bevezetni, bérüket azonban teljes egészében megkapnák az alkalmazottak. További elbocsátásokat nem tervez a francia autógyártó, és gyárakat sem fog bezárni cserébe az államtól kapott hárommilliárd eurós kedvezményes hitelért.

A vállalat keddi közlése szerint a rövidített munkaidő mind a 40 ezer dolgozóra vonatkozik majd a fizikai dolgozóktól az irodai alkalmazottakig. A korábban bejelentett 4 ezer fő körüli leépítést viszont végigviszik, várhatóan április végére lezárul a folyamat.

További elbocsátások viszont már nem lesznek az idén, és a francia csoport a hárommilliárd eurós hitel feltételeként azt is vállalta, hogy a hitel futamideje - öt év alatt - nem fog franciaországi gyárakat bezárni, és kényszerű elbocsátások sem lesznek - legalábbis az idén.

A vállalat vezetése március 10-én vitatja meg a szakszervezetekkel a tervezett változtatásokat. Szakszervezeti adatok szerint a dolgozók jövedelme annak ellenére csökkenni fog, hogy a rövidített munkaidőre is megilleti őket a bér, mert jövedelmük nagyjából egyhetedét kitevő prémiumot viszont nem kapnák meg.

Október végén a Renault - és a Peugeot-Citroen is - átmeneti időre már bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte.

A Renault a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkentette a termelését, és átmenetileg bezárta üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával októberben. Külföldön a törökországi Bursában és a szlovéniai Novo Mestóban néhány napig álltak a gépsorok. A spanyolországi Valladolidban - ahol 5500 munkást foglalkoztatnak - az év vége előtt tíz napig szünetelt a gyártás.

A Renault-csoport (a Renault mellett a Dacia és a Samsung tulajdonosa és a Nissan kisebbségi részese is) - amelynek a francia állam 15 százalékos részvényese - összesen 80 ezer embert foglalkozat Európában. A vezetőség ősszel jelentette be, hogy 6 ezer munkahelyet számol fel, ebből 4900-at Franciaországban.

Hétfő óta Európa legnagyobb autóipari csoportjánál, a Volkswagennél is sokkal többen dolgoznak rövidített munkaidőben: 60 ezren a Németországban foglalkoztatott 92 ezer főből.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!