2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelentős átrendeződések várhatók az idén a hazai ruházati piacon: a középkategóriás termékek iránti kereslet – a hatalmas kínálat és a vásárlóerő visszaesése miatt – nagymértékben csökkenhet. A luxuscikkek népszerűsége ugyanakkor folyamatosan nő. Néhány divatcég a kollekció szélesítésében, mások a célcsoport bővítésében látják a lehetőséget, írja a Világgazdaság.

A holland gyökerű, jelenleg düsseldorfi központú C&A – amely 2006-ban vált a hazai ruházati kiskereskedelmi szegmens vezetőjévé – márciusban Egerben és Békéscsabán folytatja terjeszkedését – osztotta meg az idei terveket Norbert W. Scheele, a cég közép-európai igazgatója. De nemcsak új városokba terveznek áruházakat, hanem a már meglévők mellé is – úgy tűnik – van igény újabb üzletekre, például Debrecenben.

Hozzávetőleg 18 új üzletre lát keresletet 2008-ban az elsősorban vidéken boltokat nyitó Charles Vögele kommunikációs igazgatója, Renzo Radice. Ezzel 36-ra nőne a társaság magyarországi egységeinek száma. A terjeszkedés várhatóan folytatódik – bár az igazgató szerint a hazai piac legfeljebb 60 Vögele üzletet bír el.

Míg a közép- és felső kategóriás termékek iránti kereslet csökken, biztosan lesz igény a luxus iránt 2008-ban. Az idén ugyanis két nagy luxusmárka jelenik meg saját üzlettel Budapesten: a Gucci és a Burberry. Mindkettő az Andrássy utat választotta, amely így új fejezetet kaphat a budapesti bevásárlókalauzban. Magyari Tamás, az Ermenegildo Zegna magyarországi franchise-üzletének vezetője elmondta: erős év elé néznek, hiszen a luxustermékeknek jelentős piaca van Magyarországon.

A vevők 80 százaléka azonban még mindig külföldön szerzi be a kívánt holmit, mivel a hazai vásárlók sem kizárólag Zegnát vagy Louis Vuittont szeretnének venni – teszi hozzá. Reményei szerint a két márka megjelenésével a tehetősebb – hazai és külföldi – vásárlók sűrűbben látogatják majd az Andrássy utat. Magyari Tamás új üzlet nyitásán is gondolkodik, ez újabb prémium márka megjelenését is jelentheti, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!