A holland gyökerű, jelenleg düsseldorfi központú C&A – amely 2006-ban vált a hazai ruházati kiskereskedelmi szegmens vezetőjévé – márciusban Egerben és Békéscsabán folytatja terjeszkedését – osztotta meg az idei terveket Norbert W. Scheele, a cég közép-európai igazgatója. De nemcsak új városokba terveznek áruházakat, hanem a már meglévők mellé is – úgy tűnik – van igény újabb üzletekre, például Debrecenben.
Hozzávetőleg 18 új üzletre lát keresletet 2008-ban az elsősorban vidéken boltokat nyitó Charles Vögele kommunikációs igazgatója, Renzo Radice. Ezzel 36-ra nőne a társaság magyarországi egységeinek száma. A terjeszkedés várhatóan folytatódik – bár az igazgató szerint a hazai piac legfeljebb 60 Vögele üzletet bír el.
Míg a közép- és felső kategóriás termékek iránti kereslet csökken, biztosan lesz igény a luxus iránt 2008-ban. Az idén ugyanis két nagy luxusmárka jelenik meg saját üzlettel Budapesten: a Gucci és a Burberry. Mindkettő az Andrássy utat választotta, amely így új fejezetet kaphat a budapesti bevásárlókalauzban. Magyari Tamás, az Ermenegildo Zegna magyarországi franchise-üzletének vezetője elmondta: erős év elé néznek, hiszen a luxustermékeknek jelentős piaca van Magyarországon.
A vevők 80 százaléka azonban még mindig külföldön szerzi be a kívánt holmit, mivel a hazai vásárlók sem kizárólag Zegnát vagy Louis Vuittont szeretnének venni – teszi hozzá. Reményei szerint a két márka megjelenésével a tehetősebb – hazai és külföldi – vásárlók sűrűbben látogatják majd az Andrássy utat. Magyari Tamás új üzlet nyitásán is gondolkodik, ez újabb prémium márka megjelenését is jelentheti, számol be a Világgazdaság.