3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az arc-és testápoló termékek, valamint a dekorkozmetikumok piacán töretlen felívelés egy optimista időszak szintén optimista leképeződése. A magyarországi fogyasztói bizalom stabilizálódása és a kiskereskedelmi piac európai átlag fölötti, dinamikus bővülése 5 százalékos vegyiáruforgalom-növekedést eredményezett értékben, derül ki a Nielsen adataiból.

A dekorkozmetikumok és testápoló termékek különösen népszerűek, ezeket az egyszázalékos mennyiségi csökkenés egyáltalán nem érintette: a teljes, 388 milliárdos vegyiáru-forgalom egyötödét (21%) teszik ki 2016. február és 2017. január között.

A kiskereskedelem piaci dinamikában és a vásárlási szokásokban bekövetkező változások új trendeket vázolnak fel, és az internetes vásárlások is erőteljesen formálják a költéseket. A Nielsen globális felmérése szerint a magyarok 27 százaléka vásárolt már szépség- és testápolási terméket a világhálón, ezzel közelítünk az európai átlaghoz (33%).

Az szépségápolási termékek online vásárlása iránt olyannyira fogékonyak a magyarok, hogy tízből négyen ugyanolyan gyakran költenek hagyományos és virtuális boltban egyaránt.

Szépségápolási termék vásárlásakor a fogyasztói döntés meghozatala előtt a magyarok harmada (31%) szereti saját szemével az üzletben megtekinteni a kívánt terméket, és ugyanekkora a kuponos-kedvezményes honlapok vonzereje is.

Az ismerősök, barátok ajánlása is erősen befolyásolja, mi kerül végül a kosárba, tízből hárman kifejezetten erre alapozzák döntéseiket.

A magazinok, újságok vizuális és tartalmi ingerei sem elhanyagolható mértékben, 28 százalékkal hatnak a kozmetikumok, bőrápoló termékek fogyasztóira.

„A szépségápolási kategóriákban továbbra is elsöprő a modern kereskedelmi csatornák túlsúlya. Míg más vegyi áru kategóriák esetében a hagyományos élelmiszerüzletek is jelentősen kiveszik részüket az országos forgalomból, addig a dekorkozmetikum vagy az arcápolás növekedését elsősorban a drogériák, hipermarketek határozzák meg” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője.



Tarol a dekorkozmetikum: 2016. február és 2017. január között tízmilliárd forgalom fölött teljesített – ez az előző évi azonos időszakkal szemben értékben 16, míg mennyiségben 14 százalékos a növekedés. Nagy kedvencek közé tartozik továbbra is az alapozó, a szempillaspirál és a körömlakk. Népszerűek a szemceruzák és a rúzsok is. Lendülettel jönnek fel a szemöldökceruzák és a pirosítók.

A kelendő dekormozmetikumok eltávolítására használatos arclemosó szegmens sem szégyenkezhet: 18 százalékkal ugrott meg mennyiségi eladásuk, értékben pedig 11 százalékkal. Hozza a papírformát az arc- és arcápolási termékek piaca is: mennyiségben 13 százalékkal több fogyott belőlük, míg értékben 5 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe, amellyel így hétmilliárdot hasít ki a teljes piacból. Kisebb ugyan, de figyelemreméltóan növekvő szegmens az arcmaszkoké: mind értékben, mind mennyiségben 37 százalékkal nőtt irántuk a kereslet.

A tusfürdők is töretlenül népszerűek: 7 százalékos értékbeli, 6 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 18 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak 2016. február és 2017. január között. A kimondottan férfiaknak vagy nőknek szánt termékek is megtalálták a helyüket a piacon: az összforgalom 81 százaléka ezekből a termékekből fogy.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!