3p

Nem akarnak az üzleti élet feketebárányai lenni, ezért önszabályozó testületet alakítottak a mobiltelefonos marketinggel és tartalomszolgáltatással foglalkozó cégek. Az egyesület alapítói között található a TV2 leánycégeként működő Telefor Kft., a T-Mobile Magyarország Zrt.-hez tartozó Mobilpress Zrt., a Pannon GSM-mel kapcsolatban álló ASP Kft. és az infokommunikációs konferenciákat szervező Bitpiac Kft. Az emeltdíjas SMS-ekkel és telefonhívásokkal értékesíthető szolgáltatások piacát csak becsülni lehet, de a szakértők szerint körülbelül 10 milliárd forint forog a szektorban évente.

A 06-90-es szindróma és a fogyasztók

Nem játék

Persze - és ez az előadásból is kiderült - ez egy sor személyiségi-, és egyéb jogi kérdéstt is felvet, és nemcsak itthon, hanem Nyugaton is. De - és itt kanyarodunk vissza eredeti problémánkhoz - Magyarországon el sem juthatunk ezekhez a kérdésekhez, hiszen a mobilmarketing nálunk egyelőre az üzleti világ feketebárányának számít - mondta az Mfor.hu-nak Korda Sándor az ágazat érdekképviseleti egyesületének vezetője.

Panaszok

Ezen ők maguk sem csodálkoznak. Az MMTE elnökének véleménye szerint mostanában érett meg ez a szektor hazánkban arra, hogy az üzletben érintett cégek közösen próbálják meg a piac vadhajtásait lenyesegetni.

Fogyasztói panaszból pedig akad bőven. Magyarországon leginkább az ORTT-t szokták bombázni az emeltdíjas SMS-ért cserébe könnyű játékot és nagy nyereményt ígérő televíziós játékok ügyében, de árultak már itthon hamis érettségi tételeket is 06-90-es számra küldött üzenetért cserébe.

Korda Sándor szerint ugyanakkor - az egyértelmű kivételektől eltekintve - sokszor nem is feltétlenül vadhajtás az, ami annak látszik. "Azért is alapítottuk most meg az érdekvédő egyesületet, hogy a szakma maga is döntse el, mit tart etikátlan üzleti magatartásnak" - mondta az elnök. Hozzátette, hogy még nem találkozott olyan céggel, amely csak lehúzásra szakosodott volna.

Az egyesület tagjai persze tudják, hogy az nem feltétlenül szül jó vért, ha a szakma elzárkózik egy elefántcsonttoronyba, és onnan mondja a tutit. "Nem működhetünk fogyasztói visszajelzések nélkül. Szeretnénk, ha a szolgáltatásaink használói nekünk is elmondanák, ha problémájuk van egy adott termékkel. Sokszor például azért nem derül ki időben egy-egy új ötletről, hogy a felhasználók nincsenek vele megelégedve, mert a kampnyt szervező cég háttérbe vonul, a fogyasztó nem tudja kit keressen. Mi azonban elképzelhető, hogy tudunk majd segíteni" - tette hozzá.

Korda Sándor szerint a mobilmarketing is csak akkor éri meg hoszú távon, ha a fogyasztók elégedettek. "Márpedig, ha ez így lesz, akkor a szolgáltatásaink is magasabb színvonalat érhetnek el, mi is erősebbé válhatunk. Akkor pedig olyan ügyekben is előreléphetünk, ami nekünk is, és vásárlóinknak is előnyére válik - például, hogy az Artisjus ne nyomorítsa meg a mobilos zeneletöltések piacát az irreálisan magas jogdíjakkal" - fejtette ki az elnök.

L. Nagy Gábor

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!