A 06-90-es szindróma és a fogyasztók
Persze - és ez az előadásból is kiderült - ez egy sor személyiségi-, és egyéb jogi kérdéstt is felvet, és nemcsak itthon, hanem Nyugaton is. De - és itt kanyarodunk vissza eredeti problémánkhoz - Magyarországon el sem juthatunk ezekhez a kérdésekhez, hiszen a mobilmarketing nálunk egyelőre az üzleti világ feketebárányának számít - mondta az Mfor.hu-nak Korda Sándor az ágazat érdekképviseleti egyesületének vezetője.
Panaszok
Ezen ők maguk sem csodálkoznak. Az MMTE elnökének véleménye szerint mostanában érett meg ez a szektor hazánkban arra, hogy az üzletben érintett cégek közösen próbálják meg a piac vadhajtásait lenyesegetni.
Fogyasztói panaszból pedig akad bőven. Magyarországon leginkább az ORTT-t szokták bombázni az emeltdíjas SMS-ért cserébe könnyű játékot és nagy nyereményt ígérő televíziós játékok ügyében, de árultak már itthon hamis érettségi tételeket is 06-90-es számra küldött üzenetért cserébe.
Korda Sándor szerint ugyanakkor - az egyértelmű kivételektől eltekintve - sokszor nem is feltétlenül vadhajtás az, ami annak látszik. "Azért is alapítottuk most meg az érdekvédő egyesületet, hogy a szakma maga is döntse el, mit tart etikátlan üzleti magatartásnak" - mondta az elnök. Hozzátette, hogy még nem találkozott olyan céggel, amely csak lehúzásra szakosodott volna.
Az egyesület tagjai persze tudják, hogy az nem feltétlenül szül jó vért, ha a szakma elzárkózik egy elefántcsonttoronyba, és onnan mondja a tutit. "Nem működhetünk fogyasztói visszajelzések nélkül. Szeretnénk, ha a szolgáltatásaink használói nekünk is elmondanák, ha problémájuk van egy adott termékkel. Sokszor például azért nem derül ki időben egy-egy új ötletről, hogy a felhasználók nincsenek vele megelégedve, mert a kampnyt szervező cég háttérbe vonul, a fogyasztó nem tudja kit keressen. Mi azonban elképzelhető, hogy tudunk majd segíteni" - tette hozzá.
Korda Sándor szerint a mobilmarketing is csak akkor éri meg hoszú távon, ha a fogyasztók elégedettek. "Márpedig, ha ez így lesz, akkor a szolgáltatásaink is magasabb színvonalat érhetnek el, mi is erősebbé válhatunk. Akkor pedig olyan ügyekben is előreléphetünk, ami nekünk is, és vásárlóinknak is előnyére válik - például, hogy az Artisjus ne nyomorítsa meg a mobilos zeneletöltések piacát az irreálisan magas jogdíjakkal" - fejtette ki az elnök.
L. Nagy Gábor