2p

Saját fejlesztésű és gyártású alacsonypadlós trolibuszokat állít forgalomba a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT); a korszerű járművek lényegesen olcsóbbak, mint a piacon kapható konkurencia - közölte Dózsa Gábor, a cég ügyvezető igazgatója.

A gazdasági racionalitás miatt kezdett saját járműfejlesztésbe a tömegközlekedési cég. A jelenleg kapható legolcsóbb új, szóló trolibuszok ára 80-90 millió forint, a csuklós járművek pedig 130-200 millió forintba kerülnek - mondta a szakember a szegedi trolibuszok pénteki bemutatója előtt az MTI-nek.

A saját tervek alapján néhány éves Volvo és Mercedes autóbuszokból Szegeden átalakított alacsonypadlós trolik átlagosan 53-54 millió forintba kerültek, s ez az ár már tartalmazza az engedélyeztetés és forgalomba helyezés összes költségét is - tudatta az igazgató. Hozzátette: a Tisza-parti városban készítették a világon az első Mercedes Citaro trolibuszt.

Az új trolikat a legmodernebb elektromos berendezésekkel szerelték föl,

alkalmasak a fékezés során keletkező energia visszapótlására, a kis tetőterhelésnek köszönhetően stabilak és esztétikusak. Belső utasterük tágasabb - és a más városokban futó járművekkel ellentétben - végig ülések találhatók bennük - közölte Dózsa Gábor.

A szakember elmondta, a közlekedési társaság munkatársai azon dolgoznak, hogy - az országban a hasonló járművek közül elsőként - a trolik teljes utastéri klímát kapjanak. Az SZKT három saját gyártású és egy felújított alacsonypadlós trolibuszt a napokban állít forgalomba, és az idei esztendőben még további öt ilyen jármű gyártását tervezik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!