A gazdasági racionalitás miatt kezdett saját járműfejlesztésbe a tömegközlekedési cég. A jelenleg kapható legolcsóbb új, szóló trolibuszok ára 80-90 millió forint, a csuklós járművek pedig 130-200 millió forintba kerülnek - mondta a szakember a szegedi trolibuszok pénteki bemutatója előtt az MTI-nek.
A saját tervek alapján néhány éves Volvo és Mercedes autóbuszokból Szegeden átalakított alacsonypadlós trolik átlagosan 53-54 millió forintba kerültek, s ez az ár már tartalmazza az engedélyeztetés és forgalomba helyezés összes költségét is - tudatta az igazgató. Hozzátette: a Tisza-parti városban készítették a világon az első Mercedes Citaro trolibuszt.
Az új trolikat a legmodernebb elektromos berendezésekkel szerelték föl,
alkalmasak a fékezés során keletkező energia visszapótlására, a kis tetőterhelésnek köszönhetően stabilak és esztétikusak. Belső utasterük tágasabb - és a más városokban futó járművekkel ellentétben - végig ülések találhatók bennük - közölte Dózsa Gábor.
A szakember elmondta, a közlekedési társaság munkatársai azon dolgoznak, hogy - az országban a hasonló járművek közül elsőként - a trolik teljes utastéri klímát kapjanak. Az SZKT három saját gyártású és egy felújított alacsonypadlós trolibuszt a napokban állít forgalomba, és az idei esztendőben még további öt ilyen jármű gyártását tervezik.