A Ziarul Financiar beszámolója szerint Románia információtechnológiai exportja háromszorosa az import mértékének. Az ugrásszerű növekedés hatására három éven belül a szóbanforgó terület exportja elérheti az egymilliárd eurót.
A másik magyar nemzetiségű román kormánytag, a távközlésért és az információtechnológiáért felelős Nagy Zsolt is értékelte az örvendetes jelenséget. Nagy Zsolt szerint 2006-ban az IT&C szektor a román GDP 4,19 százalékát adta, szemben a 2005-ös év 3,9 százalékával.
"A napokban bemutattuk a nagyközönségnek az általunk kidolgozott, és a román IT-termékeket a külföldi piacokon egyértelműen beazonosító brandet, a Romania IT-t, amely egy logóból és egy szlogenből áll. Ez utóbbi a piaci orientációnak megfelelően angolul született meg (Creative talent. Technical excellence - Kreatív tehetség. Műszaki nagyszerűség)" - magyarázta Nagy Zsolt az újságíróknak.
Az új márka-azonosító (amely Constantin Brancusi, huszadik századi világhírű román szobrász egyik fő művét, a Végtelen Oszlopot ábrázolja sematikusan, a román nemzeti színekkel díszítve) minden olyan hivatalos marketing-anyagon szerepelni fog, amelyet a Távközlési és Információtechnológiai Minisztérium kiad.
A brand kidolgozásának és bevezetésének költségei elérik a 800 ezer lejt (240 ezer eurót). A Végtelen Oszlop és a szlogen kereskedelmi debütálása a március 15. és 21. között Hannoverben megrendezendő CeBit 2007 nemzetközi vásáron várható - mondta Winkler Gyula.