2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

"Szemfényvesztés" lehet az autóspiac talpra állását jelző első negyedéves adatsor, és csak a magyarországi kereskedők által továbbexportált járművek miatt mozdultak el az eladások a korábbi mélypontról. A januári adóváltozások ugyanis új lehetőséget nyitott az autókereskedők számára. Az úgynevezett reexport azonban hosszabb távon az itthoni árszint emelkedésével jár, figyelmeztetett az egyik hazai importőr vezetője.

A gépjárművek regisztrációs adójának januári csökkentése elindította a márkakereskedők körében a reexportot, ezt a folyamatot az Opel importőri szinten nem támogatja - mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten újságíróknak.

Az ügyvezető, aki nemrégiben váltotta Kovács Tamást ezen a poszton, kifejtette: a kereskedők befizetik Magyarországon a regisztrációs adót, majd kivonják a forgalomból a járművet, és külföldre értékesítik. Ez a későbbiekben azt eredményezheti, hogy az autóárak, amelyek ma még alacsonyabbak Magyarországon, mint az Európai Unió fejlettebb országaiban, emelkedni fognak. Hozzátette: a reexport torzítja a valós piaci képet, hiszen a piaci részarányokat a regisztráció alapján hozzák nyilvánosságra, miközben az ilyen értékesítésnek nincs hatása a magyarországi járműállományra.

Az Opel az idén az első negyedévben 1712 személyautót és kishaszonjárművet adott el Magyarországon, 308-cal többet, mint az előző év hasonló időszakában. Ezzel kissé még a teljes belföldi piac 21,7 százalékos növekedését is sikerült meghaladnia, és a második helyre került a márkák értékesítési sorrendjében. A személyautó-értékesítében az Opel őrzi első helyét. Koncz Gábor elmondta: az Opel magyarországi eladásainál a piaci átlaghoz hasonlón 30-70 százalék a magán, illetve céges vevők aránya. A válság éveiben a piac eltolódott a flottaértékesítés irányába, de az Opel törekszik arra, hogy erősítse pozícióját az egyéni vevők körében. Megjegyezte: az Opel a 2000-es években a Ladát megelőzve a legnépszerűbb márka lett Magyarországon, mintegy 430 ezer fut belőlük a magyar utakon.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!