Bár az eddigiek alapján úgy tűnt, hogy az oroszok a piacvédő intézkedésekkel mérsékelni tudják az autóeladások visszaesését, szeptemberben 28,6 százalékos mínuszt kellett elkönyvelniük. Ahogy az a grafikonon is látszik, április óta folyamatosan javultak a mutatók (magukhoz képest persze), most azonban újból gyorsult a visszaesés üteme.
Érdekes, hogy a Lada, amely éves átlagban jobban teljesített, mint a piac, most egy 41 százalékos visszaesést szenvedett el, amilyen rossz éves bázisú adatot még nem produkáltak idén. Az orosz autómárka az első 9 hónapban 28 százalékkal esett vissza, míg a teljes piac 33-mal, vagyis inkább a nyertesek közé tartozott, ha nem is sokkal.
Persze a Lada a szeptemberi 21,6 ezer autóval még mindig bőven piacvezető. Második helyen a Kia áll 16,1 ezerrel, amely meglepő módon 11 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest, (ez egyébként az új Rio-nak köszönhető). A 15,1 ezer eladott autóval harmadik helyen álló Hyundai 2 százalékos visszaesést mutatott, amely a piaci viszonyok ismeretében nem rossz teljesítmény.
Az első 9 hónap adatait nézve kiderül, hogy a Kia 13, a Hyundai pedig 10 százalékkal adott el kevesebb autót az orosz piacon, mint tavaly. Ezeknek a viszonylag mérsékelt számoknak köszönhetően ketten együtt már nagyobb piaci részesedéssel bírnak, mint a Lada, holott tavaly még együtt sem tudták megelőzni a céget, amely nemrég Magyarországon is újraindította az értékesítést.
A márkák szerinti bontásban érdekesség még, hogy az Audi 2 százalékos növekedést tudott elérni szeptemberben (egész évben 26 százalékos mínuszban vannak), amely minden valószínűség szerint a Q7 érkezésének köszönhető. A prémium szegmensben az örök nyertes Porsche több mint kétszer annyit adott el, mint tavaly, bár ez mindössze 509 kocsit jelent.
mfor.hu