A Maximize médiaügynökség és az Nrc piackutató által végzett felmérés szerint a megkérdezettek 41 százaléka sem a Neo FM-be, sem a Klassz Rádióba nem hallgatott bele annak indulása óta, írja a Kreatív.
Nehéz helyzetben a Neo FM
Ők egyrészt azok, akik az utolsó perc után is lojálisak maradtak kedvenc márkájukhoz, másrészt azok, akiknek a korábbi kedvenc adója megmaradt (Juventus, Rádió1, MR2 Petőfi, MR1 Kossuth, egyéb adók) és az új adók első napjaiban nem voltak kíváncsiak az ott történt változásokra.
Jelenleg nehezebb helyzetben van a Neo FM, hiszen a korábbi Sláger-rajongóknak csak 6 százaléka maradt az új adón, míg a Class FM esetében ez az arány a korábbi Danubius-rajongók bázisán nézve 16 százalék.
A változások nyertese a Juventus lehet. A Danubius-rajongók 32 százaléka, míg a Sláger-rajongók 28 százaléka hangolt a Juventusra az új adók indulása óta eltelt időszakban. Jelentős hallgatói tábort nyerhet még az MR2 Petőfi Rádió és a Rádió1 is, adja hírül a felmérésre hivatkozva a Kreatív.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Országos Rádió és Televízió Testület október végi, komoly vitákat kiváltó döntése értelmében új cégek kapták meg a két országos rádiófrekvenciát, így november 19-től a Sláger helyén a Neo FM, a Danubius helyén pedig a Klassz Rádió szól.
Nincs radikális változás
A Neo FM a "Sláger hallgatói összetételének kisebb módosításával, inkább a fiatalabbak közönségarányát javítva" szeretné fenntartani azt a hallgatói létszámot, amit elődje elért az elmúlt évek során, mondta el korábban az mfor.hu-nak Kádár Tamás, a rádiót üzemeltető FM1 Zrt. vezérigazgatója. Jövő év első felére pedig már az a cél, hogy tartósan meghaladják a heti hárommilliós hallgatottságot.
A rádió ehhez igazodva alakította ki zenei és egyéb kínálatát is, amely - a Slágerhez hasonlóan - a mainstreamből kíván meríteni, magyarázta Kádár Tamás. Tehát a Sláger-rajongók által megszokott zenei irány nem változik meg gyökeresen, csupán kibővül, így a "hallgatók megtartása nem lesz olyan nehéz" – fűzte hozzá.
Elődjéhez képest szintén nem készül radikális váltásra a Klassz FM, amely kultúrát közvetítő, a 15 és 60 év közötti korosztályt megcélzó kereskedelmi zenei adó kíván lenni. A műsoridő 92-93 százalékában zene szól, ezen belül 35 százalék a magyar zenék aránya - csakúgy, mint a Neo FM-nél.
Menedzsment Fórum