2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Utolsó európai útján Sármelléken landolt kedden délután a Lufthansa két Boeing 737-es repülőgépe, miután a német légitársaság 48 év után hétfőn hivatalosan is kivonta ezeket a géptípusokat a forgalomból.

A vasárnapi, utolsó menetrend szerinti útja után a Lufthansa hétfőn Hamburgban köszönt el hivatalosan is a B737-es típusoktól. Kedden azután a légitársaság pilótái, utaskísérői és műszaki munkatársai, összesen 270-en repültek Sármellékre, hogy az éjszakát Hévízen töltve egy zárórendezvény keretében végleg elköszönjenek a Bobby-nak nevezett gépektől.

Az első gép landolása után Ulrich Pade, a légitársaság főpilótája az MTI érdeklődésére elmondta: a cégnek hat ilyen gépe maradt már csak, s mert a rövid- és középtávú utakon a flotta egységesítése érdekében ezentúl kizárólag Airbusokkal közlekednek, a Boeingeket a héten Miamiba repítik, ahol eladják őket.

A főpilóta felelevenítette, hogy 1968-ban állt üzembe az első B737-es, amelynek kifejlesztésekor a Boeing a Lufthansa igényeit vette alapvetően figyelembe. A 48 év alatt összesen 148 darab 737-es üzemelt a Lufthansa színeiben. Ulrich Pade az MTI kérdésére hozzátette: az elmúlt csaknem öt évtized alatt sokmillió utas repült ezeken a gépeken.

Ezek a legjobb repterek 

Sármelléken a D-ABEC lajstromjelű, Karlsruhe névre keresztelt Boeing landolt elsőként a tűzoltók vízfüggönye alatt, majd a D-ABEK lajstromszámú, Fanhansa névre festett B737-es érkezett, amely nyáron a német futballválogatottat szállította a franciaországi Európa-bajnokságra.

A Lufthansa közleménye felidézi, hogy a géptípus több történelmi pillanatnak is részese volt. Még 1988-ban az első női elsőtisztek ezekkel a géptípusokkal repültek, 1989-ben, a német újraegyesítéskor pedig az akkori NDK-ba, Lipcsébe, 1990-ben pedig Berlinből indultak 737-esek első Lufthansa járatként.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!