A vasárnapi, utolsó menetrend szerinti útja után a Lufthansa hétfőn Hamburgban köszönt el hivatalosan is a B737-es típusoktól. Kedden azután a légitársaság pilótái, utaskísérői és műszaki munkatársai, összesen 270-en repültek Sármellékre, hogy az éjszakát Hévízen töltve egy zárórendezvény keretében végleg elköszönjenek a Bobby-nak nevezett gépektől.
Az első gép landolása után Ulrich Pade, a légitársaság főpilótája az MTI érdeklődésére elmondta: a cégnek hat ilyen gépe maradt már csak, s mert a rövid- és középtávú utakon a flotta egységesítése érdekében ezentúl kizárólag Airbusokkal közlekednek, a Boeingeket a héten Miamiba repítik, ahol eladják őket.
A főpilóta felelevenítette, hogy 1968-ban állt üzembe az első B737-es, amelynek kifejlesztésekor a Boeing a Lufthansa igényeit vette alapvetően figyelembe. A 48 év alatt összesen 148 darab 737-es üzemelt a Lufthansa színeiben. Ulrich Pade az MTI kérdésére hozzátette: az elmúlt csaknem öt évtized alatt sokmillió utas repült ezeken a gépeken.
Ezek a legjobb repterek
Sármelléken a D-ABEC lajstromjelű, Karlsruhe névre keresztelt Boeing landolt elsőként a tűzoltók vízfüggönye alatt, majd a D-ABEK lajstromszámú, Fanhansa névre festett B737-es érkezett, amely nyáron a német futballválogatottat szállította a franciaországi Európa-bajnokságra.
A Lufthansa közleménye felidézi, hogy a géptípus több történelmi pillanatnak is részese volt. Még 1988-ban az első női elsőtisztek ezekkel a géptípusokkal repültek, 1989-ben, a német újraegyesítéskor pedig az akkori NDK-ba, Lipcsébe, 1990-ben pedig Berlinből indultak 737-esek első Lufthansa járatként.
MTI