2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Utolsó európai útján Sármelléken landolt kedden délután a Lufthansa két Boeing 737-es repülőgépe, miután a német légitársaság 48 év után hétfőn hivatalosan is kivonta ezeket a géptípusokat a forgalomból.

A vasárnapi, utolsó menetrend szerinti útja után a Lufthansa hétfőn Hamburgban köszönt el hivatalosan is a B737-es típusoktól. Kedden azután a légitársaság pilótái, utaskísérői és műszaki munkatársai, összesen 270-en repültek Sármellékre, hogy az éjszakát Hévízen töltve egy zárórendezvény keretében végleg elköszönjenek a Bobby-nak nevezett gépektől.

Az első gép landolása után Ulrich Pade, a légitársaság főpilótája az MTI érdeklődésére elmondta: a cégnek hat ilyen gépe maradt már csak, s mert a rövid- és középtávú utakon a flotta egységesítése érdekében ezentúl kizárólag Airbusokkal közlekednek, a Boeingeket a héten Miamiba repítik, ahol eladják őket.

A főpilóta felelevenítette, hogy 1968-ban állt üzembe az első B737-es, amelynek kifejlesztésekor a Boeing a Lufthansa igényeit vette alapvetően figyelembe. A 48 év alatt összesen 148 darab 737-es üzemelt a Lufthansa színeiben. Ulrich Pade az MTI kérdésére hozzátette: az elmúlt csaknem öt évtized alatt sokmillió utas repült ezeken a gépeken.

Ezek a legjobb repterek 

Sármelléken a D-ABEC lajstromjelű, Karlsruhe névre keresztelt Boeing landolt elsőként a tűzoltók vízfüggönye alatt, majd a D-ABEK lajstromszámú, Fanhansa névre festett B737-es érkezett, amely nyáron a német futballválogatottat szállította a franciaországi Európa-bajnokságra.

A Lufthansa közleménye felidézi, hogy a géptípus több történelmi pillanatnak is részese volt. Még 1988-ban az első női elsőtisztek ezekkel a géptípusokkal repültek, 1989-ben, a német újraegyesítéskor pedig az akkori NDK-ba, Lipcsébe, 1990-ben pedig Berlinből indultak 737-esek első Lufthansa járatként.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!