3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi 22 ezer után idén mintegy 25 ezres utasforgalomra számítanak a sármelléki Hévíz-Balaton Airporton, ahol szombaton landolt a Lufthansa Frankfurtból érkező szezonnyitó charterjárata.

Glázer Tamás, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese az idei repülési szezon megnyitása alkalmából tartott repülőtéri sajtótájékoztatón azt mondta: a magyarországi beutazó turizmus legfontosabb küldő piaca Németország, ahonnan tavaly 550 ezer vendég érkezett és ezek az utazók kétmillió vendégéjszakát töltöttek magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Ebben fontos szerepe van Hévíz környékének, a sármelléki repülőtérnek is.

A turisztikai szakember hozzátette: Hévíz arculata a németek számára Magyarországéval egyenlő, kiemelt célpont számukra. A hozzánk érkező turisták közül a németek töltik a leghosszabb időt - átlagosan 3,6 éjszakát - Magyarországon, de a külföldiek számára a második legkedveltebb magyarországi úti célnak számító Hévízen ennél jóval többet.

Mint kifejtette: az elmúlt évek hazai turisztikai sikertörténetéhez nagymértékben hozzájárult Hévíz és kistérsége. Tavaly óta a Magyar Nemzeti Értéktár része a hévízi tó és a hagyományos gyógyászat, a város pedig az egészségturisztika, a gyógyturizmus vagy wellness szempontjából a Nyugat-Dunántúlon is kiemelkedő szerepet tölt be.
Ez egy Toyota fából 
A sármelléki repülőtér nemcsak a térségbe érkezők számára kínál alternatívát az autós vagy autóbuszos utazással szemben, de közvetve az egész Balaton régióját kiszolgálja. A repülős turisták pedig többet költenek és tovább maradnak az átlagosnál - jegyezte meg Glázer Tamás.

Papp Gábor, a repteret üzemeltető Hévíz polgármestere arról beszélt, hogy a tavalyi, a korábbinál kevesebb orosz turista miatt a repülőtér szempontjából válságév volt. Idén bővülésre számítanak: hét német nagyvárosból jönnek 2015-ben heti rendszerességű charterjáratok Sármellékre, de növekszik a törökországi charterek száma is és júliustól ismét érkeznek gépek Moszkvából.

Felidézte, hogy a fürdőváros 2012-ben önként vállalt feladatként vette át egy 100 százalékos önkormányzati társaságot alapítva a sármelléki reptér működtetését. Évente több tízmillió forintot fordítanak az üzemeltetésre, de az MT Zrt. és a Nemzetgazdasági, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is rendszeresen nyújt támogatást.

Kitért arra is: bár elsősorban azt szeretnék, ha olyan turisták érkeznének ide, akik ebben a régióban költik el a pénzüket, de ugyanolyan fontos számukra az is, hogy fapados járatok is legyenek.

Kultsár Judit, a Lufthansa járatait üzemeltető Mutsch Ungarn Reisen ügyvezetője felidézte, hogy az idei a 15. repülési szezonjuk a német légitársasággal. A mostani, Frankfurtból érkező első Boeing 737-300-as járat 122 utast hozott.

A hévízi városháza írásos tájékoztatója szerint a Mutsch Ungarn Reisen a frankfurti Lufthansa-járaton kívül a belga VLM légitársaság gépeivel Düsseldorfból, Friedrichshafenből, Berlinből és Hamburgból szállít utasokat Sármellékre. A Salamon Reisen hagyományosan a Germania légitársasággal Drezdából, Lipcséből és Erfurtból közlekedtet chartereket május és szeptember között.

A Green Travel tavaly indult törökországi kiutazó chartereinek számát 11-ről 16-ra emelte idén, a török Freebird légitársaság gépei júniustól szeptember végéig hetente repülnek. A múlt évi kihagyás után júliustól indulnak újra az orosz Utair repülőgépei. Novemberig várhatóan 20 járat közlekedik Moszkva és Sármellék között, az utasokat három beutaztató iroda szervezi.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!