3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A schengeni övezethez való csatlakozás óta eltelt hat hónapban Ferihegy zökkenőmentesen lett része az övezetnek. A Budapest Airport (BA) termináljainál, honlapján valamint a légitársasági tájékoztatásnak köszönhetően az utasok hamar megszokták, hogy a 2A terminál szolgálja ki a schengeni, a 2B terminál pedig a nem-schengeni forgalmat.

A Budapest Airport (BA) több százmillió forintot költött a schengeni átállásra. A 2-es terminálon többek között hat darab új, két irányba nyitható útlevél-ellenőrző pultot, két buszos beszállókaput és egy utasbiztonsági ellenőrzőpontot épített. A ferihegyi alkalmazottak oktatáson vettek részt, tudásukról évente többször számot kell adniuk. 

A schengeni 2A és a nem-schengeni 2B terminált egy úgynevezett átszállófolyosó köti össze, a Ferihegyen átszálló utasok ezt használhatják a terminálok közötti közlekedésre. A fél éve felépített és zártláncú kamerarendszerrel is ellátott útlevél-ellenőrző pultoknak azonban hamarosan újra költözniük kell, hiszen az új terminálépület építése miatt a Budapest Airport elbontja a terminál ezen részét. Az ideiglenes átszállófolyosón az utolsó simításokat végzik az építők.  

A schengeni szabályok értelmében nem-schengeni utasok nem kerülhetnek a schengeni terminál érkezési szintjére, hiszen onnan – határellenőrzés hiányában – zavartalanul besétálhatnának a schengeni övezetbe. Ennek elkerülése érdekében a Budapest Airport egy többlépcsős biztonsági rendszert vezetett be. Az első hat hónapban egyetlen egyszer sem kellett kiüríteni a terminált utaskeveredés miatt.

A schengeni csatlakozást követő elmúlt öt hónapban a Ferihegyi repülőtér 2-es terminál utasforgalmának 56 százaléka közlekedett a schengeni övezetbe. Az 1-es terminálon többségben voltak a schengeni országokba utazók, részarányuk 58 százalék volt, áll a társaság közleményében.

Az útlevél ellenőrzés hiánya miatt a schengeni utasok hamarabb bejutnak a tranzit területére, de kevesebbet kell várakozni a 2B terminálon is, hiszen onnan eltűntek a schengeni övezetbe igyekvő tömegek. Az  új röntgengépek és mágneskapuk használatával 25-30 százalékkal nőtt az utasbiztonsági rendszer áteresztő-képessége.

2008. március 30-án éjfélkor csatlakozott Ferihegy a schengeni rendszerhez. Ettől a naptól kezdve határellenőrzés nélkül közlekedhetnek az övezeten belül utazók. A schengeni csatlakozás óta – augusztus végéig – valamivel több mint négymillió utast szolgált ki a budapesti légikikötő.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!