3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A jelenleg érvényes vasúti sebességi világrekord túlszárnyalására készül a francia TGV. A kísérlet célja, hogy a vonat elérje az 540 km/h utazási sebességet.

A francia vasúthálózatot üzemeltető társaság (RFF), az Alstom és a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) által közösen felkészített TGV április 3-án tesz kísérletet a vasúti sebességi világrekord megdöntésére. A csúcs jelenleg 515,3 km/h, amit a TVG 540 km/h (vagyis másodpercenkénti 150 méteres) sebesség elérésével próbál túlszárnyalni, derül ki a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményéből.

A V150-es: másodpercenként 150 méter (Forrás: Alstom)

A három cég vezetője a napokban mutatta be az SNCF párizsi Technicentre Est Européen központjában azt a "V150"-es szerelvényt, amely a rekorddöntésre készül. A kísérlet része a 2050-ig tartó közlekedésfejlesztési programjuknak, amely a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés átfogó fejlesztését tűzte ki célul.

Mindent leteszteltek

Emellett a próbafutások feladata annak tesztelése valósághű körülmények között, hogy mekkora teljesítményt bírnak el, mennyire megbízhatóak az infrastruktúra elemei és a felhasznált anyagok. A keddi csúcskísérlet lezárja azt a tesztelési, mérési és értékelési folyamatot, amellyel a szerelvény aerodinamikai viselkedését és stabilitását, a forgóvázakat, a teherbíró képességet, a kerék és a sín érintkezésének minőségét, az új AGV-meghajtómotor működését, a pályát, az alagutakat, a hidakat és a felső vezetéket vizsgálták.

A három cég szakembereiből álló több mint negyven fős gárda 2007. január 15-e óta tesztelte a vonatot valódi körülmények között. A szakemberek aprólékosan tanulmányozták az infrastruktúra, a felhasznált anyagok, a belső és külső mérési eszközök, vezérlőelemek minden részletét. A rendkívüli minőségi szint, aerodinamikai tulajdonságok és teljesítmény biztosításához kellett igazítani az LGV-vonalat is ("Ligne a Grande Vitesse"- nagy sebességű vonal), mind infrastruktúrájában, mind az alkalmazott anyagokban. Emellett sor került pályacsiszolásra, a felső vezeték feszültségének módosítására és a gördülési ellenállás csökkentésére.

Króm-sugárba burkolt szupervonat
25 ezer lóerő

A V150-es szerelvényt az Alstom gyártotta. A vonatot két POS-vonófej, továbbá három TGV duplex kétszintes vasúti kocsi és három hajtott forgóváz alkotja. A V150-es szerelvény - szemben a hagyományos TGV-vonat 9,3 megawattos (12500 lóerős) teljesítményével - 19,6 megawatt csúcsteljesítményre képes (több mint 25 ezer lóerő). Ez csaknem kétszerese a Forma 1 futamain rajthoz álló összes versenyautó együttes erejének.

A V150 kifejlesztése körülbelül 100 mérnök és technikus 14 hónapi munkájának eredménye - a tervezői és előkészítési tevékenységet végzők összesen 100 ezer munkaórát fordítottak a projektre. A több mint 200 órát igénybe vevő, hét héten át tartó tesztelés során a szerelvény negyven próbafutást végzett, így összesen 3200 kilométert tett meg, alkalmanként 450 km/h-nál nagyobb sebességgel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!