A francia vasúthálózatot üzemeltető társaság (RFF), az Alstom és a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) által közösen felkészített TGV április 3-án tesz kísérletet a vasúti sebességi világrekord megdöntésére. A csúcs jelenleg 515,3 km/h, amit a TVG 540 km/h (vagyis másodpercenkénti 150 méteres) sebesség elérésével próbál túlszárnyalni, derül ki a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményéből.
Mindent leteszteltek
Emellett a próbafutások feladata annak tesztelése valósághű körülmények között, hogy mekkora teljesítményt bírnak el, mennyire megbízhatóak az infrastruktúra elemei és a felhasznált anyagok. A keddi csúcskísérlet lezárja azt a tesztelési, mérési és értékelési folyamatot, amellyel a szerelvény aerodinamikai viselkedését és stabilitását, a forgóvázakat, a teherbíró képességet, a kerék és a sín érintkezésének minőségét, az új AGV-meghajtómotor működését, a pályát, az alagutakat, a hidakat és a felső vezetéket vizsgálták.
A három cég szakembereiből álló több mint negyven fős gárda 2007. január 15-e óta tesztelte a vonatot valódi körülmények között. A szakemberek aprólékosan tanulmányozták az infrastruktúra, a felhasznált anyagok, a belső és külső mérési eszközök, vezérlőelemek minden részletét. A rendkívüli minőségi szint, aerodinamikai tulajdonságok és teljesítmény biztosításához kellett igazítani az LGV-vonalat is ("Ligne a Grande Vitesse"- nagy sebességű vonal), mind infrastruktúrájában, mind az alkalmazott anyagokban. Emellett sor került pályacsiszolásra, a felső vezeték feszültségének módosítására és a gördülési ellenállás csökkentésére.
A V150-es szerelvényt az Alstom gyártotta. A vonatot két POS-vonófej, továbbá három TGV duplex kétszintes vasúti kocsi és három hajtott forgóváz alkotja. A V150-es szerelvény - szemben a hagyományos TGV-vonat 9,3 megawattos (12500 lóerős) teljesítményével - 19,6 megawatt csúcsteljesítményre képes (több mint 25 ezer lóerő). Ez csaknem kétszerese a Forma 1 futamain rajthoz álló összes versenyautó együttes erejének.
A V150 kifejlesztése körülbelül 100 mérnök és technikus 14 hónapi munkájának eredménye - a tervezői és előkészítési tevékenységet végzők összesen 100 ezer munkaórát fordítottak a projektre. A több mint 200 órát igénybe vevő, hét héten át tartó tesztelés során a szerelvény negyven próbafutást végzett, így összesen 3200 kilométert tett meg, alkalmanként 450 km/h-nál nagyobb sebességgel.
Menedzsment Fórum