3p

A kisebb repülőgépek fényűző VIP-részlegének kialakítására már Magyarországon is mutatkozik kereslet, a nagy üzletet nemzetközi szinten azonban az Airbus A380-as luxusváltozata jelenti majd. Az mfor.hu-nak Aage Dünhaupt, a Lufthansa Technik nemzetközi kommunikációs igazgatója adott interjút, és exkluzív fotókat, tervrajzokat is szerkesztőségünk rendelkezésére bocsátott.

Repülő palotává teszik a szuperjumbót

- Visszatérve egy aktuális témához: várhatóan 2006 végén áll forgalomba a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az A380-as, ami új kihívások elé állítja az Önök cégét is...

[ajanlo=1220][igazitas=left/]- Mindig az volt a célunk, hogy kezdettől fogva részt vegyünk a legmodernebb repülőgépek fejlesztésében , ahogy történt ez a Boeing 737-es és 747-400-as, illetve az Airbus A300-as, A320-as és A340-es esetében is. Az A380-as egyértelműen magán viseli mérnökeink kézjegyét: 2001 óta több tucat szakemberünk segédkezett fejlesztésében. Frankfurtban egy óriási hangárt fogunk megnyitni, ahol egyszerre négy szuperjumbo karbantartását lehet majd elvégezni.

Az A380-projekt fontosságát jelzi, hogy miatta az utóbbi években két olyan céggel alakítottunk joint venture-t, amelyekkel korábban nem is volt kapcsolatunk. A 2003-ban a Rolls-Royce-szal alapított cégünk az A330-as, az A340-600-as és az A380-as számára szállítja és tartja karban majd a Trent-hajtóműveket. A 250 fővel induló társaság 2007-ben kezdi meg működését. A 2005-ben az Air France Industries-zal létrehozott közös vállalatunk, a Spairliners pedig az A380-as alkatrészellátását biztosítja majd, nem csak az összesen 25 szuperjumbót rendelt Lufthansa és Air France, hanem más légitársaságok számára is.

- A Lufthansa Technik a közelmúltban Genovában lezajlott Európai Üzleti Légiipari Konfencián és Kiállításon (EBACE) már bemutatta első dizájn-ötleteit az A380-as belső terének VIP-változatáról. Sőt, az Airbus-szal már meg is kötötték az előszerződést az együttműködésről. Kaptak már megrendelést a szuperjumbo luxusváltozatának kialakítására?

- Nem, de már sokat ígérő tárgyalásokat folytatunk néhány ügyféllel. Reméljük, még 2008 előtt sikerül megállapodnunk.

[ajanlo=1222][igazitas=right/]- Milyen lesz az A380-as VIP-változata?

- A szuperjumbó összesen 900 négyzetméter belső térrel és két fedélzeti szinttel rendelkezik. Ez lehetőséget teremt arra, hogy a VIP-osztály méreteit tekintve kétszer akkora legyen, mint a korábbi típusoké. A kabinok a korábbinál csendesebbek lesznek, ugyanis a mennyezet és a padlózat speciális borítást fog kapni. A hőmérsékletet és a páratartalmat a fedélzet különböző helyiségeiben egymástól függetlenül lehet majd szabályozni, egyes kabinokat pedig egy gombnyomással koncertteremmé, mozivá vagy éppen vezeték nélküli internettel rendelkező dolgozószobává alakíthatunk majd át. Összességében az üres szuperjumbóból valódi repülő palotát fogunk varázsolni.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!