Repülő palotává teszik a szuperjumbót
- Visszatérve egy aktuális témához: várhatóan 2006 végén áll forgalomba a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az A380-as, ami új kihívások elé állítja az Önök cégét is...
[ajanlo=1220][igazitas=left/]- Mindig az volt a célunk, hogy kezdettől fogva részt vegyünk a legmodernebb repülőgépek fejlesztésében , ahogy történt ez a Boeing 737-es és 747-400-as, illetve az Airbus A300-as, A320-as és A340-es esetében is. Az A380-as egyértelműen magán viseli mérnökeink kézjegyét: 2001 óta több tucat szakemberünk segédkezett fejlesztésében. Frankfurtban egy óriási hangárt fogunk megnyitni, ahol egyszerre négy szuperjumbo karbantartását lehet majd elvégezni.
Az A380-projekt fontosságát jelzi, hogy miatta az utóbbi években két olyan céggel alakítottunk joint venture-t, amelyekkel korábban nem is volt kapcsolatunk. A 2003-ban a Rolls-Royce-szal alapított cégünk az A330-as, az A340-600-as és az A380-as számára szállítja és tartja karban majd a Trent-hajtóműveket. A 250 fővel induló társaság 2007-ben kezdi meg működését. A 2005-ben az Air France Industries-zal létrehozott közös vállalatunk, a Spairliners pedig az A380-as alkatrészellátását biztosítja majd, nem csak az összesen 25 szuperjumbót rendelt Lufthansa és Air France, hanem más légitársaságok számára is.
- A Lufthansa Technik a közelmúltban Genovában lezajlott Európai Üzleti Légiipari Konfencián és Kiállításon (EBACE) már bemutatta első dizájn-ötleteit az A380-as belső terének VIP-változatáról. Sőt, az Airbus-szal már meg is kötötték az előszerződést az együttműködésről. Kaptak már megrendelést a szuperjumbo luxusváltozatának kialakítására?
- Nem, de már sokat ígérő tárgyalásokat folytatunk néhány ügyféllel. Reméljük, még 2008 előtt sikerül megállapodnunk.
[ajanlo=1222][igazitas=right/]- Milyen lesz az A380-as VIP-változata?
- A szuperjumbó összesen 900 négyzetméter belső térrel és két fedélzeti szinttel rendelkezik. Ez lehetőséget teremt arra, hogy a VIP-osztály méreteit tekintve kétszer akkora legyen, mint a korábbi típusoké. A kabinok a korábbinál csendesebbek lesznek, ugyanis a mennyezet és a padlózat speciális borítást fog kapni. A hőmérsékletet és a páratartalmat a fedélzet különböző helyiségeiben egymástól függetlenül lehet majd szabályozni, egyes kabinokat pedig egy gombnyomással koncertteremmé, mozivá vagy éppen vezeték nélküli internettel rendelkező dolgozószobává alakíthatunk majd át. Összességében az üres szuperjumbóból valódi repülő palotát fogunk varázsolni.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum