Semmi információjuk nincs a csődöt jelentett Green Holidays Kft. törökországi Antalyában rekedt utasainak, sokuknál nincs készpénz, így a napi ellátásukat sem tudják fizetni - mondta az MTI-nek a családjával egy törökországi szállodában várakozó utas, Novák Zsuzsanna.
(MTI)
Hozzátette: azt kérték tőlük, hogy két éjszaka árát fizessék ki, és aki ezt nem tudja kifizetni, annak holnap délben el kell hagynia a szállodát.
Novák beszámolója árnyalja a képet, melyet Kiss Gábor ankarai magyar nagykövet festett hétfő reggel. Kiss azt nyilatkozta az M1-en, hogy mind a 180 kint rekedt magyar turistát sikerült "színvonalas, megbízható" szálláson elhelyezni vasárnap este, és az interjú idején több utazó már a reptérre tartott, hogy hazajöjjön.
Másoknak nem megy ilyen simán a dolog, mint az Novák szavaiból kitűnik, aki elmondta, hogy a visszaútról sincs semmi információjuk, repülőjegyük sincsen. Volt olyan utas, akit már kitettek a szállodából, mert nem tudott fizetni.
Elmondta azt is, hogy vasárnap óta 65-en vannak a szállodában, a szombaton érkezett másik csoport sem tud semmit a visszaútról.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja. A szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. A kárenyhítés módjáról a biztosító dönt. A társaság kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges intézkedésekről - a vagyoni biztosíték terhére - a kormányhivatal intézkedik a biztosítóval együttműködve. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik, amelyet az [email protected] címen jelenthetnek be.
via MTI