2p

Zsákutcába jutott a pénzügyi nehézségekkel küszködő olasz légitársaság, az Alitalia privatizációja, miután szerdán az utolsó komoly érdeklődő is bedobta a törölközőt.

A legesélyesebbnek tartott olasz Air One már kedden közölte, hogy kiszáll a versenyből, szerdán pedig az amerikai Matlin Patterson vagyonkezelő jelentette be, hogy nem tart igényt az olasz vállalatra. Korábban az érdeklődök között volt egyebek mellett az orosz Aeroflot és az osztrák AUA is.

Az olasz állam

értékesítené

a súlyosan deficites légitársaságban lévő akár teljes, 49,9 százalékos érdekeltségét is. A kötelező ajánlattétel határidejét eddig már kétszer is meghosszabbították, így a lehetőség még július 23-ig bárki előtt nyitva áll. Olasz lapértesülések szerint a kormány utolsó reménye az Air France-KLM páros, illetve a Lufthansa, jóllehet eddig mindkét vállalat cáfolta az érdeklődést.

Azonban az sem kizárt, hogy a franciák és a németek eddig taktikai megfontolásból maradtak háttérben, nevezetesen azért, hogy megvárják, míg lejjebb megy a légitársaság ára - spekulálnak az olasz lapok.

Az Alitalia számítások szerint naponta egymillió euró veszteséget "termel", évi 12,8 millió utassal a globális repülési piacnak a tizedik szereplője, elavult a gépparkja, és igen megnehezítik a helyzetét az állandó sztrájkok is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!