3p

A kormány megvédi a rezsicsökkentés terén elért eddigi eredményeket, lakossági áremelkedés tehát nem várható - mondta Seszták Miklós a Magyar Időknek adott interjújában, amely a lap csütörtöki számában jelent meg.

A nemzeti fejlesztési miniszter kifejtette: ha a számok azt mutatják, hogy az energiaárak stagnálnak vagy kedvezően változnak, akkor lesz lehetőség a program folytatására. A kormány mindenképpen megvédi az eddigi eredményeket, lakossági áremelkedés tehát nem várható. Az ipari rezsicsökkentésre vonatkozó kérdésre azt válaszolta a miniszter, hogy az unió kifejezetten figyel erre, mert inkább piacszabályozási kérdésnek tekinti, mintsem energiaügynek.

"Mi szeretnénk bevezetni, de hogy mikor és milyen mértékben, az egyelőre kérdés. Ugyanakkor a szabadpiaci termékárak az elmúlt két évben a hazai szervezett árampiacon 10-15 százalékkal, a mértékadó nemzetközi gáztőzsdén 20-25 százalékkal csökkentek, ezért az ipari fogyasztók a korábbi évekhez képest jelentősen olcsóbban juthattak hozzá a villamos energiához" - elemezte a tárcavezető.

Ilyen lesz "Seszták Miklós csapatának" stadionja

Az erőművek jövőbeni helyzetéről elmondta: "Működtetünk négy atomerőművi blokkot, és tervezzük a kapacitás fenntartását a Paks II beruházással. Mindezt azért tesszük, mert úgy véljük, hogy a jövő energiája az olcsó atomenergiára épül majd." Hozzátette, hogy a megújulók hasznosítása terén viszont alkalmazkodnunk kell az ország földrajzi adottságaihoz.

Az MVM-csoport lehetőségeiről elmondta: a társaságnak szintén válaszolnia kell a XXI. század kihívásaira, és a 2016-2020-as stratégiájában ezt meg is teszi. Kiemelte: Magyarországon épül fel a világon elsőként a hálózati termelésre képes, úgynevezett áramból gáz típusú erőmű.

Elmondta: uniós program keretében egy Budapesten létesítendő hulladékhasznosító erőmű építésére 50 milliárd forintot különítettek el. A kormány elképzeléseiben feltétlenül szerepel a hulladék energetikai célú felhasználása, tehát mindenképpen épül egy második égető, hogy ez szennyvíziszap és egyéb hulladék égetésére is alkalmas lesz-e, hogy a már meglévő rákospalotai mellé vagy Csepelre, esetleg Budapest más területére kerül-e, annak rövidesen el kell dőlnie.

Véleménye szerint a most épülő gyorsutakat a fizetős hálózatba be kell vonni, hiszen az úthasználó mindenképpen magasabb minőségű szolgáltatást kap, mint korábban. A Déli pályaudvarral kapcsolatban elmondta: a kormány döntött arról, hogy a személyforgalom mindenképpen megmarad a Délinél, így színvonalas, komfortos állomásépületre továbbra is szükség lesz ott. " Ami pedig a többi fővárosi nagy pályaudvart illeti, a kabinet 2014 novemberében döntött az évtized végéig tervezett vasúti fejlesztésekről, és ez a lista tartalmazza a Keleti és a Nyugati pályaudvar épületeinek felújítását" - mondta Seszták Miklós.

A MÁV-Start helyzetéről, járműfejlesztéseiről kifejtette: van távlati terv arra, hogy 2020-ig 882 kilométernyi vasútvonalat korszerűsítenek, és csaknem 45 ezer férőhelynyi új járműkapacitás lesz elérhető. Már arról is van döntés, hogy a következő években 1200 milliárd forintot fordítunk vasútfejlesztésre. "Magyarország vasútbarát kormánya (...) a vidék lakosságmegtartó képességének erősítése érdekében hosszú távon számol a mellékvonalak fenntartásával" - mondta a miniszter a Magyar Időknek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!