3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év első néhány hetének adatai alapján úgy tűnik, a nézők némileg változtattak hétvégi tévézési szokásaikon. Persze az is elképzelhető, hogy az ismétlések egy része kevésbé vonzó alternatíva.

A második heti adatok alapján úgy tűnik, részben helyreállt az ünnepek körüli kavarodás után a nézettségi verseny. Akár a teljes lakosságok tekintve, akár a kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztályt, hétköznapokon ismét jól teljesít az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is. A duó pedig az RTL Klub számait alaposan feltornázza. Ráadásul a környezetükben lévő műsorokat, sorozatokat is felfele húzzák. Ennek köszönhetően az RTL Klub hétköznapokon ismét magabiztosan nyeri az estéket (19-23 óra közötti időszakot).

Ugyanakkor a hétvégéken nem igazán sikerült visszaugrani a csatornának a korábbi szintre, immár a második olyan hétvégét láthattuk, amikor erősen alulteljesít az RTL Klub a saját átlagához képest. Ugyanakkor az is látszik, hogy a nézők csak kisebb arányban pártolnak a konkurens TV2-höz, a képernyők előtt ülők többsége valamelyik kisebb adót választja. Szombaton a két nagy összesített átlagos közönségaránya nem érte el a 25 százalékot, amire még a kiemelt sportesemények vagy a választási eredmények ismertetésekor sem nagyon volt korábban példa. Ráadásul vasárnap sem jött gyökeres fordulat, bár ekkor valamivel többen nézték őket. De összességében a hét utolsó napján is 30 százalékos alatti volt a két nagy kereskedelmi adó összesített közönségaránya.

Valószínűleg, ha a nagy költségvetésű sajátgyártású produkciók a tavasz folyamán elindulnak, akkor változni fog az összkép, az mindenesetre érdekes trend, hogy a piac régóta jósolt dekoncentrációja ilyen látványosan valósul meg. A nézői szokások kapcsán szintén érdekes, hogy vannak olyan műsorok, filmek, amelyekkel látszólag nem lehet hibázni, így például az unalomig ismételt Bujtor István féle Ötvös Csöpi széria ismét bizonyított. A hét legnézettebb műsora címet megszerző Shrek (Shrek a vége, fuss el véle) is korábban több alkalommal volt már képernyőn, ugyanakkor ennél már ment korábban sokkal kisebb érdeklődés mellett is. Hasonló a helyzet az RTL Klub által választott Gyűrűk ura szériával, amely sem a mögöttünk hagyott szombaton, sem egy héttel korábban nem brillírozott, miközben más alkalmakkor sokkal több nézőt vonzott.

A legnézettebb 50 műsor listájára (18-49 évesek körében) ezúttal számos olyan csatorna is felkerült, amelyek nem szoktak jellemzően itt szerepelni. Így a legnézettebb műsorok között a Family Guy és a South Park (Commedy Central), illetve a Madagaskar 2 (Super TV2) is szerepelt. Ami ugyanakkor meglepő, hogy sem a kézilabda válogatott, sem a pólósok (női és férfi csapat) meccsei nem kerültek be ebbe a listába. Ha ugyanezen elv alapján összeállított, de a teljes lakosságra vonatkozó sorrendet nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy az esti közönségarányához képest a Duna TV van felülreprezentálva, de például az Életképek jóvoltából az M4 is szerepel a listán.

Összefoglalva a kereskedelmi célcsoportban (18-49-es korcsoport), főműsoridőben (19-23 óra között) a hét napból ötöt nyert meg az RTL Klub, a hétvégén viszont a többség a TV2-t választotta. 2016 második hetében az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 17,1 százaléka követte, míg a TV2 esetében ugyanez a mutató 11 százalékos volt. A középmezőnyben most a Cool (5,8% SHR) megelőzte az azonos médiacsoporthoz tartozó riválisát, a F+-t (5,7% SHR). Tőlük messze leszakadva zárta a sort a Viasat3 (3,7% SHR) és a Duna TV(3,2% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!