2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Eddigi legsikeresebb évét zárta tavaly a T-Mobile: az üzleti tervben foglaltak teljesítésén túl stabilan őrizte piacvezető pozícióját, valamint innovációs elsőségét.

A Magyar Telekom csoporthoz tartozó üzletág közleménye szerint a forgalmazó SIM kártyák változását tekintve a T-Mobile szerezte a legtöbb új, összesen 260 ezer ügyfelet 2006-ban. Az előfizetői szám növekedésében egyre jelentősebb szerepet játszik a HSDPA technológia elérhetősége, azaz a gyors mobilinternet, amit Magyarországon a T-Mobile elsőként vezetett be és egyedüliként szolgáltat.

Az inaktív, tehát 3 hónapja nem használt SIM kártyák száma és aránya a szolgáltatónál tovább csökkent, s az előző év végén 5,07 százalékkal a mobilpiacon a legkisebb volt.

Tavaly a T-Mobile ügyfelei 800 ezer alkalommal vásároltak valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobiltelefonjukkal, és jelentős arányban nőtt a web'n'walkkal mobilon internetező előfizetők száma is.

Az üzletág 2005 végéhez képest 55 százalékkal növelte internet-előfizetőinek számát. Sok ügyfél a hordozható számítógéphez, a telefon mellett másodikként internetezésre használt eszközhöz vásárol SIM kártyát. A mobilinternetet és a mobil adatátvitelt a következő évek szempontjából meghatározónak tartó T-Mobile éppen ezért tavaly májusban elsőként vezette be a HSDPA-t.

A 2005 évet elemző tőzsdei gyorsjelentés szerint a csoport magyar mobil szolgáltatásokból származó bevételei 2,8 százalékkal, 270,362 milliárd forintra növekedtek 2004-hez képest a magasabb értéknövelt szolgáltatásokból származó bevétel és a mobil előfizetők számának emelkedése miatt. A T-Mobile Magyarország előfizetőinek száma 4 százalékkal emelkedett, s elérte a 4,193 milliót, beleértve a 2005. december 31-én meglévő 2,87 millió kártyás előfizetőt is.

A T-Mobile Magyarország egy előfizetőre jutó átlagos havi percforgalma 2005-ben 10,4 százalékkal növekedett, s elérte a 127 percet. Az egy előfizetőre jutó átlagos havi árbevétel 0,6 százalékkal csökkent, 2005-ben 4917 forint volt.

A T-Mobile EBITDA-ja, kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye 2005-ben 2,9 százalékkal nőtt, 106,7 milliárd forint volt. A működési eredmény 29,8 százalékkal javult, s elérte a 72,8 milliárd forintot. 2005-ben a magyar mobilpiacon az ügyfélszerzési költség 31,3 százalékkal hétezer forintra mérséklődött.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!