3p

PMSZ Channel - Piackutatás on-demand főcímmel rendezett kétnapos jubileumi konferenciát a Piackutatók Magyarországi Szövetsége fennállásának tizedik évfordulója alkalmából. A kétnapos konferencia 2007. április 19-20-án a WAX centerben került megrendezésre.

Az esemény keretét egy fiktív digitális tv csatorna élő felvétele adta mind a beharangozó kommunikációban, mind a helyszíni megjelenésben és lebonyolításban. A szekcióvezetők (műsorvezetők) a legnagyobb piackutató vállalatok vezetői voltak, akik a piackutatási területek egy-egy részével, mint önálló műsorokkal foglalkoztak. Szó esett a márkázásról a "Brandevú" műsorának keretein belül, a politikai közvélemény-kutatásról a "Politix" című műsorban. A "Digitális Horizont" a digitális médiával foglalkozott, a "Good Buy!" a fogyasztói igények és trendek alakulásáról szólt.

A "click.comm" témája a jövő telekommunikációja és az online kutatás volt, a szekcióban több előadás és kerekasztal-beszélgetés foglalkozott a témával. Elhangzott többek között, hogy bár ma még kevesen veszik igénybe az online kutatási módszereket, az internetes megkérdezés egyre több téma és célcsoport esetében alkalmazható kiegészítő, vagy akár önálló kutatási megoldásként is. "Az online adatfelvétel legnagyobb előnye, hogy gyorsabb és költséghatékonyabb, mint más módszerek, és én személy szerint előnynek tartok olyan jellegzetességeket is, amelyeket sokan hátrányként fogalmaznak meg. Az például, hogy az online kérdőívek önkitöltősek, tapasztalataink szerint őszintébb válaszokat eredményez, hiszen a kérdezőbiztos személye vagy magatartása nem befolyásolja a kérdésekre adott válaszokat" - emelte ki Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója.

A konferencián részt vevők egyetértettek abban, hogy a megbízható online kutatások elengedhetetlen feltétele egy, a szakmai szempontok figyelembevételével összeállított, jól menedzselt és folyamatosan ellenőrzött online válaszadói panel. "A megbízható online panel ismérve - a folyamatos ellenőrzés mellett -, hogy több forrásból gyűjti a tagokat, és semmilyen kereskedelmi- és reklámtevékenység céljára nem használják" - hangsúlyozta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője, aki szerint az, hogy a dm paneleken reklámok is futnak, alapvetően befolyásolhatja a paneltagok véleményét.

Az esemény résztvevői a helyszínre érkezve egy valós tévés stúdióban találták magukat, ahol közvetítőkocsi, kamerák, operatőrök, roadok, sminkesek és a tévés műsorokból ismert díszletek, kellékek tették életszerűvé a PMSZ Channel első forgatási napjait.

A Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ) megalakulásának tizedik évfordulója alkalmából életműdíjat alapított, ezt a konferenciát követő gálán adták át. Az idén útjára indított elismerés első díjazottjai Dr. Hoffmann Istvánné és Dr. Szabó László voltak. Az indoklás szerint a két díjazott sokat tett a rendszerváltás előtt a piackutató szakmáért, a minőségért, valamint elsőként tanították a marketinget és piackutatást Magyarországon az egyetemi alapképzés és továbbképzés keretein belül.

Az első nap háziasszonya Winkler Nóra, az MTV műsorvezetője volt. A szervezők koncepciójából végeredményként egy valós műsor is születik, melyet az MTV rögzített és nemsokára programjára is tűz.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!