2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sikeresen landolt első kereskedelmi útja után a világ legnagyobb repülőgépe, az Airbus A380-as. A szuperjumbó Szingapúrból hét órás utazást követően szállt le Sydneyben.

A Singapore Airlines tíz nappal ezelőtt, október 15-én vette át az európai repülőgépgyártótól az A380-as szuperjumbót. Az óriásgép első útjára jótékonysági online árverésen vásárolhatták meg jegyeiket az utasok, írja a BBC News.

Laurence Watts, a BBC-nek nyilatkozó egyik utas szerint a repülőgép igazán lenyűgöző. "A legbámulatosabb, hogy két emeleten van turistaosztály, lépcső van a repülőgépen, úgy gondolom, ez mindenkinek hatalmas újdonság" - tette hozzá.

A Singapore Airlines által rendelt A380-asban "mindössze" 431 ülőhely található, viszont a 399 fős turista osztály mellett egy hatvan utas befogadására alkalmas business részleg, valamint 12 lakosztály is helyet kapott. A komfortfokozat-különbséget jól érzékelteti, hogy míg a turistáknak csak 48, addig az üzleti osztályon utazóknak 87 centiméter széles szék jár, a lakosztályra befizetők pedig privát kabinban, akár dupla ágyban is végighempereghetik az utat.

Az óriásgépnek a kifejlesztése a 2000-ben tervezettnél négy milliárd dollárral többe, összesen 14 milliárd dollárba (2500 milliárd forint) került. A horribilis költségek ellenére Tom Enders, az Airbus vezére biztos abban, hogy hosszútávon megtérül majd a befektetés. 2008-ban a tervek szerint 13 darab A380-as fog elkészülni, 2010-től pedig már az eredetileg tervezett ütemben zajlik majd a gyártás: havonta négy gép fog kigördülni a gyárakból.

A projekt eddig mindenesetre korántsem a terveknek megfelelően alakult. A Singapore Airlines például a tervezettnél másfél évvel később kapta meg az első A380-ast, egyes légitársaságok esetében pedig két évvel csúszik a leszállítás. Enders egyébként a Spiegelnek adott interjújában maga is elismerte, hogy a kitűzött időhatárok betartása "nagy kihívás" a cégnek, így további késések lehetségesek.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!