A Singapore Airlines tíz nappal ezelőtt, október 15-én vette át az európai repülőgépgyártótól az A380-as szuperjumbót. Az óriásgép első útjára jótékonysági online árverésen vásárolhatták meg jegyeiket az utasok, írja a BBC News.
Laurence Watts, a BBC-nek nyilatkozó egyik utas szerint a repülőgép igazán lenyűgöző. "A legbámulatosabb, hogy két emeleten van turistaosztály, lépcső van a repülőgépen, úgy gondolom, ez mindenkinek hatalmas újdonság" - tette hozzá.
A Singapore Airlines által rendelt A380-asban "mindössze" 431 ülőhely található, viszont a 399 fős turista osztály mellett egy hatvan utas befogadására alkalmas business részleg, valamint 12 lakosztály is helyet kapott. A komfortfokozat-különbséget jól érzékelteti, hogy míg a turistáknak csak 48, addig az üzleti osztályon utazóknak 87 centiméter széles szék jár, a lakosztályra befizetők pedig privát kabinban, akár dupla ágyban is végighempereghetik az utat.
Az óriásgépnek a kifejlesztése a 2000-ben tervezettnél négy milliárd dollárral többe, összesen 14 milliárd dollárba (2500 milliárd forint) került. A horribilis költségek ellenére Tom Enders, az Airbus vezére biztos abban, hogy hosszútávon megtérül majd a befektetés. 2008-ban a tervek szerint 13 darab A380-as fog elkészülni, 2010-től pedig már az eredetileg tervezett ütemben zajlik majd a gyártás: havonta négy gép fog kigördülni a gyárakból.
A projekt eddig mindenesetre korántsem a terveknek megfelelően alakult. A Singapore Airlines például a tervezettnél másfél évvel később kapta meg az első A380-ast, egyes légitársaságok esetében pedig két évvel csúszik a leszállítás. Enders egyébként a Spiegelnek adott interjújában maga is elismerte, hogy a kitűzött időhatárok betartása "nagy kihívás" a cégnek, így további késések lehetségesek.