A kizárás azonban megtörtént, ezért az Európai Bizottság ellenőrei a győr-gönyűi kikötőfejlesztési számláknál 25 százalékos pénzügyi bírságot javasolnak - írja a Világgazdaság. Ez a legmagasabb pénzügy korrekciónak számít, vagyis a nettó 6,89 milliárd forintos fejlesztés tenderkiírás szerinti 94,5 százalékos támogatásintenzitást figyelembe véve 1,6 milliárd forintos bírságot jelent.
A cikk szerint az EU logikája úgy foglalható össze, hogy amíg nincs jogerős bírósági határozat a Közgép ügyében, addig a néhány négyzetméres baki legfeljebb alkalmatlansági ok lehet, de nem tekinthető hamis információnak. Ezt a Döntőbizottság a céget hamis nyilatkozattétel miatt nem tilthatta volna el a közbeszerzési eljárásokban való részvételtől 3 évre. Ha ez a logika érvényesül, akkor várhatóan további következményekkel kell számolni minden olyan eljárás esetében is, ahol bebizonyosodik, hogy Simicska cégét jogtalanul zárták ki.
Előzmények
3 évre félreállították Simicskáékat tavaly júliusban
2016 februárban született jogerős ítélet
Megújul a pesti Duna-part
mfor.hu