3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság első fokú ítélete szerint a gönyűi kikötőfejlesztési tenderben a Közgép Zrt. nem szolgáltatott hamis adatot, így ajánlata érvényes, a kizárása az eljárásból jogszerűtlen volt.

A bíróság ezzel részben megváltoztatta a Közbeszerzési Döntőbizottság korábbi határozatát. A csütörtökön kihirdetett ítélet azért fontos a Közgépnek, mert a hamis adatközlés a közbeszerzési eljárásokból való 3 éves kizárással jár. Az ítélet ellen 15 napon belül lehet fellebbezni a Fővárosi Törvényszéknél.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése megvalósításához szükséges kiviteli tervek elkészítésére és az építési munkák elvégzésére az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság írta ki a közbeszerzést. A négy ajánlattevő között volt - közös ajánlattevőként - a Közgép Építő és Fémszerkezetgyártó Zrt. és a Kötiviép'B Kft. is. Ez a két cég adta a legolcsóbb ajánlatot 6 milliárd 673 millió forinttal, de a másik három ajánlat is csak pár százalékkal volt drágább ennél.

Így néz majd ki a Miniszterelnöki Hivatal szomszédsága

Az ajánlatkérő közlése szerint azért zárta ki a versenyből és tette érvénytelenné a legolcsóbb ajánlatot, mivel abban a Közgép hamisan adta meg a munkához szükséges két komp adatait. Ezeket - mint kapacitást biztosító szervezettől - a szerb Ortacko Drustvo Kompanija Stokic cégtől kívánta bérelni. Az ajánlatkérő 500 négyzetméter zárt fedélzetet kívánt meg a kompoktól, a Közgép ezt igazolta is, de az értékelés során az ajánlatkérő úgy találta, hogy a rámpák levonásával kisebb a zárt fedélzet 500 négyzetméternél.

A Közbeszerzési Döntőbizottság elfogadta azt az érvelést, hogy a Közgép hamis adatot szolgáltatott a fedélzet nagyságának megadásakor. Az ezt tartalmazó határozat ellen fordult bírósághoz a Közgép. A perben a Közgép lett a felperes, az alperes pedig a Közbeszerzési Döntőbizottság, amely mellett beavatkozott a perbe az ajánlatkérő is.

A bíróság az első fokú ítéletében kifejtette, hogy a kompok zárt fedélzete alapterületének a meghatározására nem adott számítási módszert az ajánlatkérő. A Közgép elfogadta a komp tulajdonosának az adatait, míg az ajánlatkérő a hajó rajza alapján a saját számítását fogadta el valósnak. A bíróság maga is elvégezte a zárt fedélzet területének a kiszámítását és neki sem jött ki az 500 négyzetméter a rámpák nélkül. Ugyanakkor megjegyezte, hogy a kompok fő funkciója az, hogy munkagépek álljanak rajta.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!