Elképzelhető azonban, hogy a helyzet még változik. A napilap információi szerint ugyanis egy módosító indítvánnyal vissza kívánják állítani az eredeti állapotot, még a hétfői zárószavazás előtt. Az újabb módosító indítványban arra hivatkozva változtatnának a helyzeten, hogy egy másik, hatályos jogszabály már a KKK-t nevezi meg felelősként e beruházás lebonyolításáért.
Az eredeti határozattervezet szerint a magánbefektetőt 2009-2014 között - 2007-es árakon számítva - 69,3 milliárd forint szolgáltatói díj illetné meg. Ám a gazdasági és informatikai bizottság módosító javaslatára - amelyet a kormány is támogatott - a határozati javaslatból kikerülne ez a szövegrész. Arra hivatkoznak, hogy ha a pályázók ismerik az összeget, akkor mindenki ennyire tesz ajánlatot.
Az ellenőrzésre szánt 23,5 milliárd forint is kikerült a határozati javaslatból, ráadásul már nem nevesítenék az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-t az ellenőrzést végző cégként. Így tehát elképzelhető az is, hogy például a rendszer szállítója "hozza magával" az ellenőrzést végző céget. Hasonló történt Németországban vagy Ausztriában, ahol később a cégbe beszállt az állam. Az új helyzet természetesen nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az ÁAK - egy közbeszerzési pályázat nyerteseként - szerepet kapjon ebben.
Kérdéses azonban, hogy egyáltalán indulhatna-e az ÁAK egy ilyen pályázaton, mivel részt vett a korábbi, időközben elakadt közbeszerzési tender előkészítésében, így felvetődhet az érintettsége, írja a Napi Gazdaság.