2p

A Lufthansa további lépések megtételét sürgeti az Egységes Európai Égbolt (SES) koncepció 2020-as bevezetése érdekében, de ennek egyelőre gátat szabnak az uniós országok légiforgalmi irányító szolgálatai.

A SES lényege, hogy a nemzeti légiforgalmi irányító szolgálatok helyett egységessé válik az irányítás és rövidülnek az útvonalak. A Lufthansa csütörtöki tájékoztatása szerint a SES bevezetésével 270 ezer tonna kerozint tudnának évente megspórolni. Ennyi üzemanyaggal egy Airbus A380-as ezerszer tudná megtenni a Frankfurt-San Francisco útvonalat oda-vissza. Mint írták, a szétszabdalt légiforgalmi irányítás és az ebből fakadó több navigációs ponttal megtört útvonalak miatt a repülőgépek 42 kilométerrel többet tesznek meg járatonként.

A német légifuvarozó adatai szerint a kerozinfogyasztás csökkenése miatt a gépek szén-dioxid kibocsátása is csökkenne mintegy 10 százalékkal, az üzemanyag-költségek pedig évente 5 milliárd euróval (1500 milliárd forinttal) csökkenhetnének.

A Lufthansa úgy látja, hogy a 2008-ban az Európai Bizottság és az Eurocontrol által kezdeményezett program 2020-as bevezetéséhez újabb lépésekre van szükség, viszont minden eszköz adott ahhoz, hogy be is vezessék az egységesített égbolt koncepciót. Ugyanakkor ennek jelenleg a Lufthansa szerint gátat szabnak a országok légiforgalmi irányító szolgálatai, mert erre az unió lehetőséget biztosít, de ezt a lehetőséget minél hamarabb meg kellene szüntetni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!