3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentősen javult az M1 nézettsége a tetemes összegekből megújult műsorainak köszönhetően. Más kérdés, hogy a közszolgálati csatorna számára még így is elérhetetlen távolságban van az önmagához képest padlóra került TV2. A 41. heti nézettségi versenyt, a "szokásos műsorokkal" simán nyerte az RTL Klub.

Miközben a nagy kereskedelmi csatornák komoly költségcsökkentő programokról döntöttek, melynek keretében a TV2 csoportos létszámleépítést hajt végre, az RTL Klub pedig a nem főműsoridős sajátgyártású műsorok jelentős részét megszünteti, addig az M1-nél az utóbbi hetekben erősítettek bele. Hosszú polémiát lehetne arról folytatni, mennyire indokolt, hogy közpénzből a kereskedelmi csatornák műsorstruktúrájára hasonlító programmal szórakoztatják a nézőket, ám az tény, hogy a korábbi vergődéshez képest növekszik a csatorna közönségaránya. Mindez persze rendkívül viszonylagos, hiszen a nyáron és szeptember elején a mindössze 3 százalékos szinttel küzdő csatornát a tévénézők 6,2 százaléka nézte a 41.héten, ám a történelmi mélypontjánál lévő TV2 így is "a messzi távolba vész" a maga 10 százalékpontos előnyével.

A héten az RTL Klub minimálisan ismét növelni tudta közönségarányát, és a 41. héten a nézők 28,5 százaléka választotta őket a 18-49-es korosztályból főműsoridőben. Eközben a legnagyobb konkurensük, a TV2 közönségaránya tovább olvadt, és 16,6 százalékra csúszott vissza. Az adó egyébként jórészt a közepes csatornák kárára csökkent.
 
 
Az elmúlt időszakban beerősítő középmezőnyben ismét helycserék voltak. Köszönhetően az új műsoroknak és a magyar-finn eb-selejtezőnek előretört az M1. A negyedik helyért szoros küzdelem alakult ki a Cool (5,4% SHR) és a Viasat között (5,1% SHR), köztük elsősorban a hétvégi teljesítmény volt döntő. Ismét az egy héttel korábbi szintet hozta a Film plusz (4,6% SHR), ám ez ezúttal csak a mezőny végére volt jó.
 
 
Ami a naponta ismétlődő délutáni programokat illeti a TV2 ismét előretört, hiszen új szappanoperáik (Eva Luna, Második élet), majd a Tények nézettség jobb, mint az RTL Klub Híradójának. A nézők az ÖsszeEsküvők első perceibe is belenéznek, ám ezt követően a piacvezető csatorna (vagy valamely kisebb) rendre jelentős számú nézőt visz el a TV2-ről. Az RTL-en ezzel szemben a Fókusz, a Barátok közt, és a VV5 minden nap hozza a "szokásos" nézőszámot. 

A naponta változó műsoroknál hétfőn az RTL-en vetített sorozat, a Hazudj, ha tudsz verte az NCIS-t. Kedden a magyar-finn focimeccs borította fel a szokásos rendet, mely az M1 számára a fent leírtakon túli pluszt adott. Jól teljesített aznap az RTL Klubon a XXI. század, mely (szakmai) sikerei ellenére a takarékosság áldozata lesz, és kényszerpihenőre küldik jövőre.

Szerdán a VV5-tel nem bírt a Doktor House, a valóságshow uán a sorozat második fele azonban már jól muzsikált. Sőt, a TV2 másik népszerű sorozata, a Született feleségek is eredményesebb volt, mint az RTL-es Vámpírnapló.

Csütörtökön a filmek versenye volt, igaz, nem túl ismert produkciókat láthatták a nézők, az RTL a Jéghideg otthon című filmmel utasította maga mögé az Ádám és Éva című vígjátékot. Pénteken az ÖsszeEsküvők összecsapása elvérzett az RTL-en adott Életre-halálra című film ellen.

Hétvégén ezúttal csak egy X-Faktor volt, ám ismét 50 százalék feletti közönségarányt ért el a szombati napon. Vasárnap a Való Világ kiválasztás miatt nem sikerült jobb számokat hoznia a TV2 által vetített Charlie Angyalainak.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!