Az online médiavásárlók legnagyobb örömére egyre több portál mutat hajlandóságot arra, hogy ne a látogatások után, hanem a hirdetések által generált eladások szerint kérjen részesedést. Az ilyen teljesítmény, vagy ROI alapú megállapodások persze nem annyira kellemesek a portálok számára, hiszen világosan megmutatja, hogy megtérül-e a hirdetők befektetése.
Az előnyös pozíciójukat részben feladni kényszerülő portálok nem szívesen ismerik el szorult helyzetüket. A MSN és az AOL szóvivői a New York Times-nak nyilatkozva egybehangzóan azt állították, hogy szó sincs drámai változásokról, ők folyamatosan finomítanak módszereiken, ennek köszönhetően egyre jobb hirdetési csomagokat képesek ajánlani.
A portálok rangsorának első helyezettjei, melyekhez a hirdetési pénzek 85 százaléka befolyik még nincs közvetlen veszélyben. Nem mondhatják el ugyanezt magukról a sorban utánuk következő vállalkozások. A Walt Disney a napokban jelentette be, hogy bezárja Go.com portálját, de komoly gondokkal küzd az Excite@Home és a Terra Lycos is.
Soványodó portálok - csökkenő reklámbevételek
Stílust váltottak a nagy portálok. Nem tartalmukban, vagy külső megjelenésükben, hanem a hirdetőkhöz való viszonyukban következett be az utóbbi hónapok során jelentős átalakulás.