Steve Linford, az egyesült királyságbeli Spamhaus Project alapító vezetője egy spamekkel foglalkozó konferencián kritizálta az Amerikai Egyesült Államok által spam ügyekben alkalmazni kívánt ’opt-out’ megkezelítést, vagyis a kereskedelmi levelek kéreletlen küldésének engedélyezését, abban az esetben, ha az lehetőséget ad a levél címzettjének arra, hogy a listáról leiratkozzon. Az ’opt-in’ rendszer úgy biztosítja kereskedelmi levelek küldését, hogy abba a címzettek nem egyeztek bele. Lindford azt is hozzáfűzte, hogy az általuk nyomon követett egyesült államokbeli spam küldők mindannyian támogatják a törvényjavaslat elfogadását, mivel így a későbbiekben nem kell többé ’bujkálniuk’.
Lindford arra is figyelmeztetett, hogy a spam levelek küldésének ilyen módon történő szabályozása olyan marketing eszközt fog a 23 millió amerikai kisvállalkozás kezébe adni, amit egyszerűen nem fognak tudni elutasítani, így reklám emailek tömege tömítheti el naponta postaládánkat.
A konferencián többen egyet értetettek azzal, hogy a problémát hatékonyan a technikai és a törvényi szabályozás megfelelő kombinációja tudná kezelni.
Kapcsolódó anyagok:
Változó felhasználói attitűd a szemétáradat miatt
Antispam szövetséget kötöttek a legnagyobbak
//www.mfor.hu/Hirek/hiradatok.php?id=4363
Spam, spam és spam
Egy vezető brit anti-spam aktivista szerint az USA tervezett törvényjavaslata jelenleg sokkal inkább legalizálja, mint tiltja a spameket, vagyis a kéretlen leveleket.