A Pew Internet & American Life Project felmérése szerint az amerikai Internet-felhasználók 35%-a azt állítja, hogy a naponta beérkező e-mailjeiknek 60 vagy több mint 60%-a spam. A szerencsésebb 34 % esetében ez az arány kevesebb mint 25%.
A Pew információi szerint az USA-ban 117 millió ember használ elektronikus levelezési rendszert. 92%-uk a spamat egy nem kívánt reklámüzenetként definiálja, amely egy számukra ismeretlen feladótól érkezett. A Pew megbízásában egy princetoni közvélemény-kutató társaság 2.200, 18 évnél idősebb felnőtt között végzett felmérést 2003 júniusában. Közülük 1380 internetező, 1272 E-Mail használó volt.
A spamek elleni védekezésül az e-mailezők több megoldást is kitaláltak. Sok Internet-felhasználó és vállalat spam-szűrőket helyez el a rendszerén, amelyek megvédik őket a nem kívánt levelektől, legalábbis a munkahelyen. Míg a spam-szűrőket használó munkahelyi internetezők felének munkája során nem kell bajlódnia a spamekkel, addig a filterekkel nem rendelkezőknek mindössze 28%-a mondhatja el ugyanezt magáról. Az Indeed Osterman Research májusi felmérésében azt állítja, hogy az USA-ban a spam-szűrő szoftverekkel ellátott vállalatok aránya az ez évi 75%-ról 2007-ig 98%-ra fog nőni.
A nem kívánt hirdetéseket kiszűrő programok azonban nem oldják meg teljes mértékben a problémát. Az amerikai szenátus az elmúlt héten elfogadta az első "anti-spam" törvényjavaslatot, amelynek következtében valószínűleg össze fognak állítani - hasonlóan a nemrég létrehozott "Ne hívj!" jegyzékhez - egy "Ne küldj spamet!" nyilvántartást, írja az eMarketer.
Spam-szűrőkkel a nem kívánt reklámok ellen
A Pew Internet & American Life Project felmérése szerint az amerikai Internet-felhasználók 35%-a azt állítja, hogy a naponta beérkező e-mailjeiknek 60 vagy több mint 60 %-a spam. A szerencsésebb 34 % esetében ez az arány kevesebb mint 25 %.