A tárgyalás részletei egyelőre nem láttak napvilágot, egyelőre csak annyi szivárgott ki, hogy a British Airways (BA) és az Iberia márkanév egyaránt megmaradna, egy közös vállalat alá szerveznék a két cég tevékenységét. Willie Walsh, a BA első embere szerint azért lenne hasznos összehangolni a tevékenységüket, mivel így mindkét cég fennmaradhatna a mostani nehéz gazdasági körülmények között is.
A két vállalat közleményében az is olvasható, hogy el kell még telnie néhány hónapnak addig, míg megállapodnak a fúzió minden részletéről. A tárgyalások bejelentése után a BA részvényeinek ára 7,5 százalékkal ugrott meg a londoni tőzsdén. Willie Walsh azt is hozzátette, hogy a tervezett üzlet egy vonzó lehetőség a British Airways számára, hogy az égbe szökő olajárak mellett is fennmaradjon.
A cégvezető szerint még korai arról beszélni, hogy a tervezett fúzió hány munkahely megszűnésével járna. A spanyol Iberia légitársaság jelenleg 109 városba indít járatokat Madridból, Európán kívül például Latin-Amerikába is repülnek a cég gépei. A cég elnök-vezérigazgatója szerint a BA-val tervezett fúzió jó hír lenne az utasoknak.
Elemzők szerint az együttműködés nem feltétlenül párolsulna felvásárlással. Elképzelhető, hogy a két cég olyan megállapodást köt, hogy megosztják a költségeket, így is segítik egymást a magas olajárak miatti nehéz helyzetben. A két cég közül egyébként a British Airways több mint kétszer nagyobb spanyol partnerénél. A brit légitársaság piaci értéke 2,9 milliárd font körül van, az Iberia értékét pedig 1,3 milliárd fontra teszik.
A két társaság között eddig is szoros volt az együttműködés, a Oneworld szövetség tagjaiként immár 10 éve partnerek. Jelenleg a British Airways 13,2 százalékos tulajdonrészt birtokol az Iberiában, a spanyol cég pedig 2,99 százalékban tulajdonos a BA-ban.