A cég képviselői - akik a héten beszéltek először nyilvánosan a programról - az olyan hiedelmeket kívánja eloszlatni, hogy a környezetvédelem és a fitnesz a gazdagok luxusa, amihez sok alkalmazott nem tud hozzáférni a zsúfolt munkanapok, a kevés fizetés és a rossz szokások miatt.
Ugyanakkor egyre több bírálat éri a Wal-Martot, az Egyesült Államok legnagyobb munkáltatóját, hogy túlságosan beleszól a dolgozóinak a magánéletébe.
A workshopokon a cég egyebek között arra tanítja dolgozóit, hogy a dohányzással 1500 dollárt takaríthatnak meg évente vagy ha kevesebb időt töltenek a televízió előtt, akkor amellett, hogy 40 dollárral lesz kevesebb a villanyszámlájuk egy évre számolva, több időt tölthetnek családjaikkal. Az amerikai áruházak munkavállalóinak nagyjából a fele részt vesz a programokban annak ellenére, hogy az nem kötelező.
A vállalat azért indította a programot - amelyet a tervek szerint külföldi áruházaiban is bevezet majd -, hogy fejlessze a morált a munkahelyeken, és ezáltal növelje a termelékenységet, egészségesebbek legyenek az alkalmazottai, és hogy jobb hírnévre tegyen szert vásárlói körében.