A tavalyi 2,6 milliárd forintos forgalomhoz képest tíz százalékos növekedést váró Regio Kft. a terjeszkedők közé tartozik; a társaság november elején nyitotta meg legújabb üzletét Budaörsön - közölte Gyaraki József, a játékok nagy- és kiskereskedelmével foglalkozó vállalat ügyvezető igazgatója. Szerinte az idei emelkedés akár nagyobb mértékű is lehetett volna, de a sok játékvisszahívás miatt bizalmatlanná váltak a vásárlók.
Más véleményen van a legnagyobb hazai játékforgalmazó, a Gulliver Kft. ügyvezető igazgatója, Kovalcsik Péter, aki szerint a gyengébb makrogazdasági eredmények hatnak elsősorban a játékpiacra. Az ágazat kevés szereplője tudta az idén szinten tartani vagy esetleg növelni a forgalmát. A Gulliver vezetője úgy véli, a legjobb esetben is stagnál, de akár az is elképzelhető, hogy visszaesik a játékértékesítés.
A hazai játékpiacot a távol-keleti termékek uralják, térhódításuk üteme azonban várhatóan csökken, mivel Kína már nem képes a korábbi tempóban növelni termelését - közölte a játékai egy részét szintén a távol-keleti országokban készíttető Regio vezetője. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy javulna a hazai gyártók helyzete. A magyarországi játékgyártás fokozatosan visszaszorul, az idén is tíz százalék körüli mértékben csökken - számol be a Világgazdaság.