2p

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2009-ben 3 százalékkal növelte termékeinek mennyiségi értékesítését, árbevétele 5,7 milliárd forint volt, az előző évhez képest minimálisan emelkedett. A vállalat adózás előtti eredménye 2008-hoz képest több mint a duplájára nőtt, ami főképp a költséghatékonyságnak tudható be - közölte a vállalat.

A márkatermékekkel (Szentkirályi és Emese) a kiskereskedelmi piacon volumenben 10,6 százalékra növelte részesedését tavaly a cég az előző évi 10,5 százalékról, míg értékben 0,7 százalékponttal 16,4 százalékra nőtt a piaci részesedése.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adataira hivatkozva közlik, hogy a magyarországi kiskereskedelmi ásványvízpiac 2009-ben mennyiségben közel 5 százalékkal nőtt az előző éhez képest, 923 millió literre, értékben viszont csak 4,4 százalékos volt a piac növekedése, a forgalom 47,5 milliárd forintot tett ki. Az eltérés oka, hogy a sajátmárkás és egyéb kategóriás, alacsonyabb árfekvésű ásványvizek teljes kiskereskedelmi piaca volumenben 2,6 százalékkal nőtt tavaly.

A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta forgalmazzák Magyarországon. A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő, sokáig veszteséges cég számára az áttörést a 2004-es párizsi Aqua-Expón elnyert, a legjobb külföldi szénsavmentes ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!