A márkatermékekkel (Szentkirályi és Emese) a kiskereskedelmi piacon volumenben 10,6 százalékra növelte részesedését tavaly a cég az előző évi 10,5 százalékról, míg értékben 0,7 százalékponttal 16,4 százalékra nőtt a piaci részesedése.
Az ACNielsen Piackutató Kft. adataira hivatkozva közlik, hogy a magyarországi kiskereskedelmi ásványvízpiac 2009-ben mennyiségben közel 5 százalékkal nőtt az előző éhez képest, 923 millió literre, értékben viszont csak 4,4 százalékos volt a piac növekedése, a forgalom 47,5 milliárd forintot tett ki. Az eltérés oka, hogy a sajátmárkás és egyéb kategóriás, alacsonyabb árfekvésű ásványvizek teljes kiskereskedelmi piaca volumenben 2,6 százalékkal nőtt tavaly.
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta forgalmazzák Magyarországon. A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő, sokáig veszteséges cég számára az áttörést a 2004-es párizsi Aqua-Expón elnyert, a legjobb külföldi szénsavmentes ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette.
MTI/Menedzsment Fórum