2p

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2009-ben 3 százalékkal növelte termékeinek mennyiségi értékesítését, árbevétele 5,7 milliárd forint volt, az előző évhez képest minimálisan emelkedett. A vállalat adózás előtti eredménye 2008-hoz képest több mint a duplájára nőtt, ami főképp a költséghatékonyságnak tudható be - közölte a vállalat.

A márkatermékekkel (Szentkirályi és Emese) a kiskereskedelmi piacon volumenben 10,6 százalékra növelte részesedését tavaly a cég az előző évi 10,5 százalékról, míg értékben 0,7 százalékponttal 16,4 százalékra nőtt a piaci részesedése.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adataira hivatkozva közlik, hogy a magyarországi kiskereskedelmi ásványvízpiac 2009-ben mennyiségben közel 5 százalékkal nőtt az előző éhez képest, 923 millió literre, értékben viszont csak 4,4 százalékos volt a piac növekedése, a forgalom 47,5 milliárd forintot tett ki. Az eltérés oka, hogy a sajátmárkás és egyéb kategóriás, alacsonyabb árfekvésű ásványvizek teljes kiskereskedelmi piaca volumenben 2,6 százalékkal nőtt tavaly.

A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta forgalmazzák Magyarországon. A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő, sokáig veszteséges cég számára az áttörést a 2004-es párizsi Aqua-Expón elnyert, a legjobb külföldi szénsavmentes ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!