A top 100-ba bekerülés alsó határa 275 millió forint éves nettó árbevétel volt tavaly a 2014-es 271 millió forint után. Az alsó határt az újonnan induló médiavállalatok közül kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie.
Tavaly több mint 200 új magyar nyelvű tartalomszolgáltatás indult - lapok, site-ok, tévék, rádiók - közülük kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie a top 100-ba kerülés árbevételi határát.
Ők a legjobban kereső celebek
A kismértékű összárbevétel-növekedés mellett csökkenő üzemi eredményt értek el a 100-as listán szereplő médiavállalatok, tavaly 3 milliárd forinttal volt kevesebb az összes üzemi eredményük, mint 2014-ben. Az adatok szerint a százas csapatból 29 médiavállalat volt veszteséges 2015-ben az üzemi eredmény alapján, ami a 2014-esnél rosszabb adat.
A 100 legnagyobb médiavállalatból 28 esetében elérhető publikus reklámadó-adatok alapján a Whitereport összesen 2 milliárd forint befizetett reklámadót mutatott ki 2015-re. A Whitereport.hu mediabrowser független médiumadatbázis, amely a médiapiac szereplőinek kereskedelmi, pénzügyi és tulajdonosi információit gyűjti össze jellemzően publikus forrásokból. Internetes felületén a rendszerezett adatok különböző szempontok szerint kereshetők.
MTI