A valóságshow-k nyári szünete után mostantól újabb esélyt kap a felzárkózásra a TV2, mely a múlt héten sem tudott érdemben közelíteni az RTL Klubhoz. A 29. héttől ugyanis a piacvezető csatorna egyik legerősebb főműsoridős programja, a Barátok közt nyári szabadságra megy, és a szappanopera távollétében tavaly is jelentős változások voltak. (Igaz, akkor a foci-vb is jelentősen hatott a nézettségi versenyre.)
A Barátok közt szünete miatt az eddigi műsorstruktúráját is alaposan felforgatja az RTL Klub, a Híradó ugyanis fél órával később kezdődik, és hosszabb lesz. A döntést a csatorna azzal indokolta, hogy ebben az időszakban – például a strandolás miatt - később érnek a készülékek elé a nézők, ám a váltásban minden bizonnyal két másik ok is szerepet játszik. Egyrészt a TV2 hírműsora, a Tények ugyan sok kritikát kapott a bulvár jellege miatt, ám rendre magasabb számokat ér el, mint az RTL hasonló műsora, miközben a szintén 7 órakor kezdődő M1 Híradó egyre gyengébb lett, így komoly konkurenciát nem fog jelenteni. Másrészt, egyes piaci pletykák szerint könnyen lehet, hogy az RTL a nyári tapasztalatok függvényében megtartja ősszel is ezt az időpontot, amivel tovább növelheti közönségarányát.
Visszatérve a 28. heti számokhoz az RTL Klub ismét minden este a versenytársaknál magasabb közönségarányt ért el a kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztályban. Szoros eredményt is csupán egyetlen napon, kedden sikerült elérni, egyébként meglehetősen egyoldalú volt a küzdelem, jellemzően 10 százalékpont feletti különbség volt az RTL Klub javára. A 18-49 éves korosztályban főműsoridőben, az AGB Nielsen adatai alapján az RTL Klubot a nézők 29,5 százaléka választotta, míg a TV2-t 19 százalék. Nagyot ugrott előre a Film+, mely 4,9 százalékos közönségarányt ért el, a Viasat3 a negyedik lett 4,6 százalékkal. A középmezőny végén a közszolgálati m1 és a Cool szerepelt holtversenyben, 4,5-4,5 százalékot értek el.
A heti kronológia sok esetben a korábban megszokott eredményeket tükrözte. Hétfőn ugyanis ismét nagyon magas közönségarányt ért el a Dr. Csont, az amerikai krimisorozatot a 18-49-es korosztályt tekintve a tévénézők 36,7 százaléka nézte, majd az utána következő Hazudj, ha tudsz! is 25,6 százalékos közönségarányt hozott az idősávjában, miközben a TV2 NCIS sorozatai a csatorna átlagát sem tudták megközelíteni. Kedden volt a legszorosabban a nézettségi verseny az esti órákban, amely két okra vezethető vissza: egyrészt aznap érte el messze a legjobb eredményét a TV2 humoros válogatásműsora, a Hőhullám, másrészt az RTL Klubon futó Castle ugyan 27,8 százalékos közönségarányt ért el, ám a Riddick, a sötétség krónikája című sci-fi ennél is magasabb közönségaránnyal büszkélkedhetett.
Szerdán azután a TV2 egyik esti produkciója sem tudott sokat hozzátenni a nézettséghez, hiszen a Hőhullám, a Doktor House és a Hawaii Five-O aktuális epizódját is meglehetősen kevesen nézték, miközben a Csonthülye című vígjáték legalább az RTL Klub átlagos főműsoridős közönségarányát megközelítette.
Csütörtökön a késő esti műsorok között ismét nagyobb volt a differencia, hiszen az RTL Klub által műsorra tűzött, Steven Segal fémjelezte Tűz a mélyben nagyon fölényesen utasította maga mögé a szépségkirálynő-választást. Pedig szarkasztikusan hozzátehetnénk, hogy az uborkaszezont a "dubajozással" átvészelni igyekvő bulvármédia mindent megtett, hogy felhívja a figyelmet az ilyen típusú megmérettetések résztvevőire.
Pénteken hiába erősített a TV2 az Irigy hónaljmirigy show-val és a a Sebhelyes arcú című Al Pacino klasszikussal, az RTL-en vetített CSI és a Vámpírnaplók iránti érdeklődés jócskán felülmúlta az előbbiekét. A hétvége egyértelműen az egykor nagy sikert aratott családi mozik jegyében telt. Szombaton ugyanis az Aladin című rajzfilm lelépte a Top Gun sokadik ismétlését. Vasárnap pedig a Gorilla bácsi előzte meg látványosan a Felvéve című vígjátékot.
mfor.hu